خطیب موقت نماز جمعه تهران اعلام‌ کرد: موافقین و مخالفین FATF با این موضوع با عصبانیت برخورد نکنند؛ یک طرف به موافقین بگوید از دم خائن هستند که این نادرست است و طرف دیگر به مخالفین بگوید شما کشور و مشکلات کشور را نمی شناسید، با عصبانیت مشکلات کشور حل نمی شود.

 آیت الله احمد خاتمی:قصه تصویب FATF هنوز تمام نشده/ مساله اول کشور حل مشکل معیشت مردم/مراسم اربعین رزمایش ولایت است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهارداشت: قرآن رمز زندگی سعادتمندانه انسان را در دو عنصر نهفته میداند، تقوا و خدا باوری، اگر مردم اهل تقوا و ایمان باشند ما برکات خود را از آسمان و زمین بر آنها فرو خواهیم فرستاد. با خدا دوست باشید و برای او حریم نگهدارید، خواهید دید که مشکلات برطرف می شود.

وی گفت: نگاه ما به تقوا به عنوان یک عنصر حاشیه ای نباشد بلکه عنصری اصلی و زندگی ساز است و باید دانست که وعده های خدا حق است و محقق خواهد شد. مراقبت کنید سرمایه ابدی خود که عمرتان هست را مفت نبازید. اما برخی موانع بر سر راه این موضوع هست که باعث می شود برخی انسان ها نتوانند این مسیر را به درستی طی کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: تفسیر نادرست از سیر و سلوک نه تنها آدم را به خدا نزدیک نمی کند بلکه دور می کند، امروز به این موارد عرفان های نوظهور و قلابی می گوییم؛ یعنی عرفان هایی که انسان را به خدا نزدیک نمی کند و با سوءاستفاده از گرایشات جوانان و جامعه برخی شیادان وارد میدان شدند و عرفان های غلط را مطرح می کنند. خروجی این عرفان ها، بریدن از خانواده، جامعه و نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی افزود: ما طرفدار عرفانی هستیم که پیامبر (ص) تبیین کرد و امیرالمومنین (ع) در رأس آن بود، عرفانی که سالار شهیدان (ع) با رفتار و گفتارش تبیین کرد و هر چه غیر این باشد عرفان اسلامی نیست.

وی ادامه داد: ما سید الشهدا را داریم که در دعای عرفه آنگونه با خدا راز و نیاز میکند و کسی که این دعا را نخوانده باشد عارف نیست، این عرفان ناب محمدی (ص) است. 

مراسم اربعین رزمایش ولایت است

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: در شرایط سخت زندگی فکر جیب خود بودن درست نیست و با عرفان و بندگی جور نیست. مراقب باشیم با عرفان های بدلی ما را از عرفان اصیل و اسلامی جدا نکنند.

وی گفت: بندگی در عرصه سیاسی آن است که حجت مدار باشیم و در مواضع خود ببینیم که این موضع ما خدا پسند هست یا نه و طوری باشد که بتوانیم فردای قیامت پاسخ آن را بدهیم، اینکه ببینیم حزب و جریان ما چه می گوید این نباید ملاک باشد.

آیت الله خاتمی پیرامون برگزاری مراسم اربعین افزود: این مراسم رزمایش ولایت است و از هدایای الهی بر امت ما این رزمایش هدفمند عاشقانه است. این رزمایش در واقع بیعت با آرمان های حسین (ع) است و رزمایش لبیک یا حسین (ع) است. خدا رو شکر که کشور برای برگزاری این مراسم خوب بسیج شده است و ما امیدواریم امسال هم مانند سال های گذشته شاهد برپایی با شکوه این مراسم باشیم. 

امام جمعه موقت تهران در خصوص فرمایشات اخیر رهبری در دیدارهایی که با طیف های مختلف داشتند خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که ایشان تاکید داشتند، فراخوان برای الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی بود که تعداد زیادی از فرهیختگان کشور آن را تهیه کردند و ایشان فرمودند که سندی بالا دستی است و همه دست اندرکاران را مامور کردند که در راستای آن سند و به عبارتی چشم انداز بلند مدت پنجاه ساله تلاش کنند. امیدوارم همه مسئولین در این دو سال که قرار است این سند تصویب شود همه سعی خود را داشته باشند که به بهترین نحو ممکن این امر صورت گیرد.

مساله اول کشور حل مشکل معیشت مردم است

وی بیان کرد: معنای این سند آن است که این نظام و انقلاب ماندنی است و دشمنان و بدخواهان بدانند که این نظام در مسیر صعود به قله است، ما از گردنه های سخت عبور خواهیم کرد و به فضل الهی این نظام زمینه ساز قیام جهانی امام زمان (عج) خواهد شد.

آیت الله خاتمی در خصوص وضعیت زندگی مردم، تصریح کرد: مساله اول کشور حل مشکل معیشت مردم است و این از بدیهیات است. مسئولان و مردم این مساله را باید باور داشته باشند، شما را به خدا در این موضوع متمرکز شوید. تنش درست کردن، پرداختن به مسائل حاشیه ای از سوی هر کسی که باشد بد است. مشکل مردم مسائل جزئی نیست، با حاشیه سازی ها مردم را مشغول نکنید. 

امام جمعه موقت تهران گفت: راه حل برون رفت از مشکلات خداباوری و توکل بر اوست، باید از دیگران قطع امید کرد و به ظرفیت های داخلی باور داشت. اطاعت عملی از رهنمودهای ولایت و نه اطاعت شعاری، مدیریت و برنامه ریزی جهادی، وحدت حول محور ولایت و امثال این موارد می تواند به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات باشند. 

وی افزود: ملت بدانید که چشم بیداری دارید به نام رهبری انقلاب که مدام به فکر حل مشکلات هستند. با سرو صدا به دنبال حل مشکلات نباشیم. مراقب موج سوارانی باشید که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به تحریک اقشار مختلف مردم می پردازند.

دستگاه دیپلماسی به پاکستان تذکر بدهد

آیت الله خاتمی در خصوص به اسارت درآوردن مرزبانان ما در میرجاوه توسط گروه های تروریستی، بیان کرد: نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح و وزارت امور خارجه همگی خوب وارد میدان شدند و امیدواریم حاصل زحمات آنها جواب دهد و به زودی این عزیزان آزاد شوند. اما به نظر می رسد که دستگاه دیپلماسی ما بهتر است به پاکستان تذکر دهد که باید تلاش بیشتری داشته باشند که قضایی این چنینی بار دیگر اتفاق نیافتد و رعایت حُسن همجواری را داشته باشند و نگذارند مرزهای کشورشان محل عبور و مرور تروریست ها باشد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت بداند که تا این لایحه بخواهد قانون شود دو مرحله دیگر دارد، اول اینکه شورای نگهبان هم باید آن را تصویب کند و اگر مجلس قانع نشد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود. لذا از هر دو طرف تقاضا می کنم که با عصبانیت در این موضوع برخورد نکنید. اینکه برخی بگویند موافقان خائن هستند این درست نیست و اینکه آن طرف هم بگوید شما مشکلات کشور را نمی شناسید و ما می دانیم این هم درست نیست. این لایحه هم مثل دیگر لوایحی است که مراحل خود را در کشور طی می کند. 

وی افزود: نکته دیگر در این موضوع آن که سازمان های بین المللی قابل اعتماد نیستند، دبیر اجرایی FATF به صراحت گفته که هیچ تضمینی نیست که ایران از لیست سیاه آن سازمان خارج شود، پس چرا ما باید این طناب را به گردن خود اندازیم؟ ملت ما چهل سال پیش دزد هایی را از در بیرون کردند و امروز دنیای استکبار می خواهد از پنچره قوانین بین المللی وارد شود؛ بنابراین باید مراقب بود که این اتفاق نیافتد. 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: از فردا برخی می گویند نماز جمعه چه کار به این حرف ها دارد، این مساله درست نیست، نماز جمعه ما مثل نماز جمعه های عربستان دستوری نیست. ما وظیفه داریم آنچه را مصلحت می دانیم بیان کنیم و انتظار داریم کسانی که دست به قلم هستند هم در نوشته های خود نقد منصفانه داشته باشند.

آل سعود در واقع آل قتل و جنایت است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رسوایی عربستان در پرونده قتل خاشقچی، گفت: این جنایت تاج و تخت آل سعود را به لرزه درآورده. این جنایت نشان دهنده هویت این خاندان است. این خاندان در واقع آل قتل و جنایت هستند و پرونده آنها در این رابطه بسیار سیاه است. امروز، دنیا در حال پرداختن به یکی از جنایات آنها است و بر دیگر موارد جنایت و کشتار این خاندان چشم پوشی کرده است. امروز ۱۲ میلیون نفر یمنی در آستانه قحطی هستند و دنیا چشم خود را بر روی این جنایت زوم کرده که ما هم از این بابت خوشحال هستیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش زیادی میکند که این داستان را ماست مالی کند و عربستان هم میلیاردها دلار هزینه میکند که این مساله را جمع کند. آمریکا دلش به حال عربستان نسوخته بلکه به فکر دوشیدن از این گاو شیرده است. ترامپ گفته که عربستان گاو شیرده است، به واقع خاک برسر شما که این همه تحقیر می شوید و باز هم نوکر آمریکا هستید. یقین بدانید که این طوفان حاصل از رسوایی قتل خاشقچی دامن آمریکا را هم خواهد گرفت و آل سعود هم به این راحتی نمی تواند از این ضربه جان سالم به در ببرد. امیدوارم این موضوع مبدا این باشد که آل سعود آل سقوط شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.