یکی از تحلیلگران سابق سیا پیش‌بینی کرده که پرونده قتل جمال خاشقچی، با کشته شدن یکی از اعضای «تیم سلاخی» و تبعید بقیه، بسته می‌شود.

تحلیلگر سابق «سیا»: یک جوان را اعدام می‌کنند و پرونده خاشقچی بسته می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «مالکولم نانس» تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا، در خصوص آینده پرونده «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد و مقتول سعودی پیش‌بینی‌هایی کرد.

سعودی‌ها سه هفته پس از ناپدید شدن خاشقچی، بالاخره بامداد روز شنبه قبول کردند که وی زنده از کنسولگری آنها در عربستان خارج نشده است؛ روایت عربستان این است که چند نفر می‌خواسته‌اند که خاشقچی را به بازگشت به عربستان مجاب کنند ولی خاشقچی در برابر خواسته آنها مقاومت کرده و کشته شده است.

پس از سفر چند روز پیش «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به ریاض، سی‌ان‌ان گزارش داد که قرار است قتل خاشقچی نتیجه «اشتباه در بازجویی» اعلام شود؛ و همینطور هم شد.

پادشاه سعودی در پی قبول مسئولیت مرگ این روزنامه‌نگار منتقد، مظنون اصلی یعنی «محمد بن سلمان» ولی عهد این کشور را مأمور پیگیری ماجرا و پاکسازی دستگاه اطلاعاتی سعودی کرد. تاکنون ۱۸ نفر دستگیر شده‌اند. روز قتل خاشقچی، ۱۵ نفر وارد خاک ترکیه شدند و عصر همان روز از ترکیه خارج شدند. itj نفر از آنها از محافظان شخصی بن‌سلمان بودند و یکی از آنها هم دو روز پیش در تصادف جان باخت.

حالا نوبت به یک آمریکایی دیگر رسیده که از آینده خبر دهد؛ این بار اما یک مأمور سابق سیا، بر اساس تجربیات خود از پرونده‌های مشابه، پیش‌بینی‌هایی داشته است.

مالکوم نانس پیش‌بینی کرده: «اولین گام این خواهد بود که جوان‌ترین عضو گروه (قاتلان) اعدام یا ناپدید می‌شود.» این تحلیلگر سابق سیا با تکیه بر شناخت خود از بافت جامعه عربستان سعودی گفته: «خانواده و قبیله آن جوان، مورد لطف شاه عربستان سعودی قرار خواهند گرفت».

نانس در خصوص سرنوشت مابقی افراد گروه پیش‌بینی کرده: «دیگر مردان هم همگی به مکه تبعید می‌شوند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.