البرز- علی اصغر کمالی زاده با اشاره به نشست سازمان بهینه سازی مصرف انرژی که با حضور وزیر نفت و مسئولان کلانشهرها برگزار شد گفت: مقرر شد همزمان با بهره برداری از خط ۲ قطار شهری ۱۱۴ واگن در اختیار کرج قرار داده شود.

تصویب واگذاری ١١٤ واگن به قطار شهری کرج/ضرورت رسیدگی به بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کمالی زاده سرپرست شهرداری کرج پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نود و هشتمین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی این شهر  تامین مالی و ایجاد راهکار در این زمینه است، گفت: در خصوص بدهی های شهرداری کرج به بانک شهر و تعیین تکلیف اوراق مشارکت پروژه قطار شهری هم جلساتی برگزار شد.

سرپرست شهرداری کرج حوزه املاک و مستغلات را حائز اهمیت دانست و گفت: در این خصوص کارهای مهمی انجام شده است چراکه وصول معوقات بدهکاران به شهرداری کرج در این حوزه بسیار مهم است و شهرداری کرج برای تحقق آن بر اساس مصوبه شورای شهر عمل می کند.

کمالی زاده در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طی جلسه ای که در سازمان بهینه سازی مصرف انرژی با حضور وزیر نفت و مسئولان کلانشهرها از جمله شهردار پایتخت داشته ایم، گفت: مقرر شد که از سال ۱۴۰۰ به بعد و همزمان با بهره برداری از خط ۲ قطار شهری کرج ۱۱۴ واگن قطار در اختیار ما قرار داده شود.

وی  با بیان اینکه در فاز نخست ۴۶ واگن قطار شهری در سال ۱۴۰۰ به شهرداری کرج واگذار می شود، افزود: درسال های بعد هم به ترتیب ۴۰ و ۲۸ واگن در اختیار ما و برای تجهیز ناوگان قطار شهری کرج قرار خواهد گرفت.

شهردار منتخب کرج در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص بافت های فرسوده شهری کرج اظهار کرد: در گذشته کرج دارای روستاهایی مانند حصارک بالا و یا حسین آباد بود که بافت سنتی داشته اند و در حال حاضر دارای بافت شهری شده اند و بایستی  به بافت های فرسوده این مناطق رسیدگی شود.

کمالی زاده افزود: بسیاری از بافت های فرسوده شهری کرج ترمیم شده اما هنوز با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه  می بایست در خصوص اموال و املاک بافت های فرسوده شهری از جمله تپه مرادآب تصمیم گیری جدی شود، افزود: باید حرکتی مثبت در ترمیم بافت های قدیمی و ناکارآمد شهری داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.