امام جمعه موقت بشرویه گفت :از اهداف اربعین حسینی نگه‌داشتن مکتب اسلام ناب محمدی و همچنین معرفت به اسلام و معنویت ائمه معصومین است .

هدف اربعین حسینی زنده نگه داشتن اهداف نهضت سید الشهدا  است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از خراسان جنوبی،"حجت الاسلام علی اکبر حدادیان "ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بشرویه که در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به اهمیت دین اسلام به مسائل اقتصادی به پدیده شوم احتکار اشاره کرد و گفت :احادیث بسیار مختلفی از ائمه معصومین در خصوص پدیده زشت و ناپسند احتکار نقل شده است که نشان دهنده وقاحت این اقدام می باشد.

امام جمعه موقت بشرویه افزود :احتکار به معنی جمع‌آوری نگهداری و خودداری کردن از ارائه کالا به جامعه به منظور گران تر شدن قیمت آن می باشد که حضرت محمد صلی الله علیه و آله در این خصوص فرموده‌اند اگر بازاری مایحتاج مردم را تامین کند مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد و محتکران ملعون هستند .

وی تصریح کرد: به فرموده ی پیامبر مهربانی ها مبتکران از  افراد بدجنس هستند به این معنا که ارزانی اجناس باعث نگرانی آنها شده و گرانی آنان را خوشحال میکند .

حدادیان  با اشاره به اینکه 3 گروه جایگاه آنان در جهنم است گفت: سه گروه از جمله محتکران ،شرابخواران و کسانی که زمینه فحشا را فراهم می کنند از جمله افرادی هستند که به عنوان مالکان جهنم در آیات و روایات به آنان اشاره شده است .

وی افزود :هر کسی خوراکی و نیازمندیهای مردم را احتکار کند جزای آن در همین دنیا و به زودی دامنگیر آن خواهد شد.

امام جمعه موقت بشرویه در ادامه خطبه‌ها تاکید کرد :جامعه مسلمانان در شرایطی مستحکم می ماند که اعضای آن یکدیگر را محترم بشمارد و مراقب همدیگر بوده و تلاش کنند تا شرایط جامعه به ضرر مردم و قشر ضعیف نباشد

حدادیان  در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته و همچنین فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تصریح کرد :امام باقر علیه السلام در خصوص زیارت کردن قبر مطهر حضرت سیدالشهدا سلام الله علیها فرموده اند زیارت کردن قبر پیامبر و شهدا و سیدالشهدا هرکدام معادل حج مقبول همراه پیامبر می باشد همچنین از امام صادق علیه السلام نقل شده که آسمان چهل روز در عزای امام حسین خون گریه کرد و زمین چهل روز گریه کرد و خورشید چهل روز ناله میزند .

وی افزود: هر کس برای زیارت به سمت کربلا عازم شود برای هر قدمش یک ثواب در نامه اعمال آن می نویسند و یک گناه از کارنامه آن پاک میشود و به درجاتش افزوده می گردد و زمانی که به کنار مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا رسید فرشته ها مکلف می‌شوند که همه از کارهای نیک او بنویسند و تمام گناهانش در پایان بخشیده خواهد شد.

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به این که پیاده روی اربعین از مصادیق خیرات است گفت :از اهداف اربعین حسینی نگه‌داشتن مکتب اسلام ناب محمدی و همچنین معرفت به اسلام و معنویت ائمه معصومین است .

وی در ادامه با اشاره به دیگر مناسبت های هفته به تصویب قانون کاپیتالاسیون که باعث ذلت مردم ایران شد اشاره کرد و گفت: در زمان رژیم منحوس پهلوی ، طاغوت راضی به خفت و خواری بود که امام راحل به شدت به این قانون اعتراض کردند

حدادیان همچنین سالروز بسیج دانش آموزی را هم گرامی داشت و گفت :هشتم آبان ماه مصادف با سالروز بسیج دانش آموزی میباشد که جا دارد یاد و خاطره شهید فهمیده که نوجوانی با رشادت و شهامت و معرفت بالا بود و همچنین یاد و شهدای ۳۶ هزار شهید دانش آموز را گرامی بداریم.

 امام جمعه موقت بشرویه همچنین با اشاره به فرا رسیدن شهادت اویس قرنی هم بیان کرد:18 صفر روز شهادت اویس قرنی در جنگ صفین می باشد وی از بهترین یاران پیامبر بود و به سبب احترام و ادب بسیار بالایی که به مادر خود داشت نتوانست پیامبر را ببیند و برگشت ولی پیامبر درباره او فرمودند که اویس آمده و نورش را در خانه ام گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.