خوزستان_ علاوه بر تمهیدات خوزستان جهت حمل و نقل بدون آشفتگی زائران، شهرهای مانند همدان و قزوین نیز در این زمینه همیار مرزهای این استان شدند.

"اربعین حسینی" تمام ایران را با خوزستان هم صدا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سرگردانی زائرین اربعین به خصوص در موج بازگشت از عراق، از موارد پر بحثی بود که در پی آن امسال برای ساماندهی خطوط حمل و نقل جلسات متعددی در نظر گرفته شد.

هرچند پیش از این نیز از سوی کشور عراق، ورود خودروهای زائرین ممنوع اعلام شده بود اما باز هم شاهد هجوم و پارک  خودروها کنار مسیرهای تردد و نزدیک به مرزها بودیم که علاوه بر پارکینگ شلمچه و چذابه که تعداد بالای ماشین های زائران در آن مشاهده می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور ایلام، فقط در ایلام نیز ۱۰۰ هزار خودرو کنار خیابان ها پارک شده اند؛ از طرفی نیز مرز مهران شاهد موج بازگشت ۶۰ هزار نفری زائران بوده است و استاندار ایلام، آمادگی برای ارائه خدمات در این بخش را اعلام کرده است.  

علاوه بر تمهیدات خوزستان جهت حمل و نقل بدون آشفتگی زائران، شهرهای مانند همدان و قزوین نیز در این زمینه همیار مرزهای این استان شدند.

به گفته رئیس محور جابجایی زائرین اربعین، شهرهایی همچون کرج، مشهد و تهران نیز در خاک عراق برای حمل زائرین، همیار شده اند.

مرزها امن و امان است؛ آسوده زیارت کنید

با وجود تردد میلیونی، چه داخلی که تا کنون از دو مرز چذابه و شلمچه صورت گرفته که به گفته رییس ستاد اربعین شاهد خروج ۷۵۰ هزار نفری زائران بودیم  و چه خارجی که ۵۵ هزار نفر از کشورهای افغانستان، پاکستان و آذربایجان با جهش صعودی ۳۰ درصدی از مرزهای خوزستان وارد عراق شدند، که در پی حضور این جمعیت عظیم امکان وقوع حوادث پیش بینی نشده وجود دارد.

با این حال سردار حیدر عباس زاده  فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفته است که هیچ گونه نا امنی در این ایام و در مرزهای شلمچه و چذابه، زائرین را تهدید نمی کند و حتی مواکب متصل به هر دو مرز به صورت صد در صدی تحت نظر  مأمورهای نیروی انتظامی است.

سردار عباس زاده ادامه داد: هرچند که پیش از این ایام تمهییدات متعددی را در نظر گرفته بودیم اما همکاری نیروهای معین دیگر استان ها باعث شد مدیریت منضبطی در محورهای ترافیکی داشته باشیم.

اما مشکلات ارزی زائران از جمله موارد پر دردسری بود که با توجه به بحران اخیر اقتصادی کشور، و عدم توانایی تهیه ارز عراقی کافی در داخل کشور جهت تامین نیاز زائران، مردم مجبور شدند که ارز مورد نیاز خود را از عراق تهیه کنند و این امر موجب صف بستن های طولانی ایرانی ها با وجود خستگی راه و پیاده آمدن مسیرهای طولانی، رو به روی صرافی های کشور عراق شد، که این موضوع نیازمند یکپارچه کردن نهاد های اقتصادی کشور در اربعین سال آینده جهت رفع این معضل است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.