البرز- سعید امیدوار با بیان اینکه حدود ۶۳۵ آتلیه مجوزدار در شهرستان کرج فعالیت می کنند و تعدادی به علت نوسانات ارزی از فعالیت در این حوزه انصراف داده اند، گفت: متاسفانه تخلفات دراین صنف بیشتردر فضای مجازی است و از پلیس فتا در خواست کردیم در این مورد بررسی های لازم را صورت دهد.

 برخورد با برخی تخلفات خارج از توان اتحادیه است/افزایش چندین برابری قیمت دوربین و ملزومات عکاسی

سعید امیدوار رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه ۵ اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداری در استان البرز مستقر هستند، گفت: حدود ۶۳۵ آتلیه عکاسی مجوزدار در شهرستان کرج فعالیت می کنند و ۸۰ مجوز آتلیه نیز در دست اقدام است.

وی افزود: اکیپ بازرسی اتحادیه بطور مرتب در سطح شهر درحال بازرسی است اما متاسفانه تخلفات دراین صنف بیشتر در فضای مجازی است که اتحادیه اجازه ورود به تخلفات فضای مجازی را ندارد؛ همچنین بازرس اتحادیه اگر به اماکنی که بصورت غیر قانونی عکاسی سیار انجام می دهند ورود کند، بایستی مجوز بازرسی قضایی داشته باشد.

رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران کرج با بیان اینکه بازرسی از اماکن بر عهده اتحادیه نیست، خاطرنشان کرد: گزارشات و اطلاعات برخی از افراد که بصورت غیرقانونی و سیار کار می‌کنند، بصورت مکتوب به اتاق اصناف و اماکن ارسال شده است.

امیدوار با بیان اینکه حتی تخلفات ادارات دولتی دراین راستا را به اتحادیه اعلام کرده ایم، افزود: این تخلفات شامل عکاسی در دفاتر پلیس +۱۰ و اداره پست است که صدور کارت ملی را برعهده دارد، چراکه عکسایی که برای صدور کارت ملی و یا گذر نامه می گیرند به صورت غیر حرفه ای انجام می شود،  لذا عکس واقعی فرد را نشان نمی دهد و در این مورد خواستار پیگیری جدی هستیم.

وی اضافه کرد: درحوزه فضای مجازی هم اطلاع رسانی شده و از پلیس فتا در خواست کردیم تا ورود کند تا تبلیغاتی که در حوزه عکاسی و فیلمبرداری در فضای مجازی رو به افزایش است را بررسی کند.

امیدوار با اشاره به اینکه حوزه عکاسی یک رشته تخصصی و حساس است، تصریح کرد: این رشته با آبروی افراد سرکاردارد و متخلفان با انجام ترفند های فتو شاپ به راحتی به کانون خانواده ها ضربه وارد می کنند.

رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران کرج گفت: با توجه به اینکه قانون نظام صنفی جدیدا اعلام کرده نیازی به گرفتن استعلام از افراد برای دادن مجوز نیست، اما به هیئت رئیسه اعلام کردم تا زمانی که بنده در اتحادیه عکاسان حضور دارم از اماکن استعلامات لازم برای هر شخص را می گیرم، چراکه ورود به این صنف بسیار حساس است.

امیدوار با تاکید بر اینکه بعضی تخلفات ازدست اتحادیه صنف عکاسان خارج است، گفت: کار عکاسی کارهنری است و به راحتی نمی‌شود وارد این صنف شد اما بصورت غیرقانونی تخلفات بسیار است و متخلفان به فکر منافع شخصی خود هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه درحال حاضر با توجه به نوسانات قیمت در کشور چه میزان افزایش قیمت در این حوزه داشتید، گفت: متاسفانه مواد اولیه عکاسی در ایران تولید نمی شود و فقط از کشور ژاپن و آمریکا وارد می شود؛ از این رو مواد اولیه با دلار و یورو خریداری می شود.

امیدوار افزود: نوسانات دلار علل گرانی چندین برابری مواد اولیه عکاسی و وسایل آتلیه عکاسی شده است؛ به طور مثال بسته های کاغذ ۲۵۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و باعث افزایش دو برابری قیمت چاپ عکس های پرسنلی شده است.

وی با اعلام اینکه سعی شده درکرج قیمت ها کمتر ازتهران باشد، گفت: لوازم آتلیه عکاسی نیز با نرخ دلار محاسبه می شود و واردات لوازم عکاسی در گمرک اجازه ورود ندارد، چراکه جزء لوازم اولیه محسوب نمی شود، بلکه جزء کالای لوکس شناخته شده است.

رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداری کرج در ادامه گفت: در دوره چهار ساله قبل دولت قیمت ها ثابت بود و مشکلی در این زمینه نداشتیم ولی با تلاطم بازار دلار قیمت لوازم عکاسی تغییر بسیاری داشته است؛ به طور مثال دوربین های عکاسی دو میلیونی به ۸ میلیون افزایش قیمت داشته است.

وی در پایان گفت: اگرقصد خرید یک دوربین نیمه حرفه ای داشته باشیم باید ۴۵ میلیون هزینه کنیم از این رو تعدادی از صنوف ما دراین حوزه از فعالیت های خود انصراف داده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.