تعزیه خوانی نفس المهموم، توسط گروه ولایت به سرپرستی حسن عبدی، سه‌شنبه هشتم آبان، به مناسبت اربعین حسینی در فرهنگسرا غدیر اجرا خواهد شد.

تعزیه خوانی نفس المهموم به سرپرستی حسن عبدی در فرهنگسرا غدیر

به گزارش قدس آنلاین، مدیر فرهنگسرای غدیر در خصوص این گفت: به دنبال حرکتی در مشهد بودیم که در کنار نمایش جنبه آیینی قیام امام حسین(ع)، جلوه‌ای از فرهنگ این خطه را نیز به نمایش بگذاریم.

وی افزود: گروه ولایت، به سرپرستی استاد حسن عبدی که علاوه بر چندین سال تجربه در حوزه شبیه خوانی، استاد آواز نیز بوده و شاگرد استاد شاکری و با واسطه شاگرد استاد شجریان نیز بوده‌است. ایشان در محضر مقام معظم رهبری نیز مناجات خوانی داشته‌است.

سروش فرش‌چین خاطرنشان کرد: تعزیه یا شبیه خوانی، در روستاهای نیشابور و سبزوار رونق خوبی دارد و هر ساله عزاداران زیادی در سوگ اباعبدالله الحسین به تماشای این سبک از بازسازی وقایع می‌نشینند.

فرش‌چین با اشاره به اولین برنامه مرکز پس از تغییر مدیریت، عنوان کرد: این برنامه فرصت خوبی شد که بتوانیم فضای باز فرهنگسرا به حالت قبلی خود برگردانده و از آن حداکثر استفاده را بکنیم.

مدیر این فرهنگسرا درخصوص تغییر رویکرد این مرکز تصریح کرد: هدف ما این است که برنامه‌ها صرفا برای سرگرمی مردم طراحی نشود و در یک طرح بلندمدت سواد فرهنگی برنامه‌های خود را بالا ببریم. تصمیم داریم گعده‌های فرهنگی با موضوعات مختلف برگزار کنیم و طوری شود که مردم با شرکت در این دورهمی‌ها سفیران فرهنگسرا در منطقه شوند.

وی اضافه کرد: رویکرد دیگر این است که به جای اینکه تلاش کنیم فقط مردم را به فرهنگسرا بکشانیم، ما نیز به سمت آن‌ها برویم و سعی کنیم فضاهای گفتمانی بین محله‌های مختلف ایجاد کنیم.

فرش‌چین تصریح کرد: با ایجاد فضای گفتمانی، اختلاف محلات کمتر شده و آنارشی‌ها نیز کمتر و تحت کنترل‌تر خواهد بود. باید تلاش کنیم مردمی که در فضای بسته خود درگیر شده‌اند را بتوانیم درگیر کنیم.

تعزیه نفس المهموم توسط گروه ولایت به سرپرستی حسن عبدی، سه‌شنبه هشتم آبان ساعت ۱۸، به مناسبت اربعین حسینی در فرهنگسرا غدیر به روی صحنه خواهد رفت و اولن برنامه این فرهنگسرا پس از تغییر مدیریت آن خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.