نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر احساس می‌شود دولت فرمان کار را در دست ندارد و رئیس جمهور اگر موانعی پیشرو خود دارد باید با مردم در میان گذارد.

گویا دولت فرمان کار را در دست ندارد
 
به گزارش قدس آنلاین،  جواد آرین‌منش ، اظهار کرد: طبق قانون اساسی تغییر در دولت و کابینه جز اختیارات رئیس جمهور است و هر زمان که رئیس جمهور احساس کند در انجام وظایف دولت اختلال ایجاد شده و یا ناهماهنگی‌ها در کابینه در حدی است که اداره امور را دچار اختلال شده و یا وزرا توانایی لازم برای اداره امور و اداره کشور را ندارند، باید این تغییرات را ایجاد کند. 
وی خاطرنشان کرد: تغییر کابینه زودتر از این‌ها باید صورت می‌گرفت و آقای رئیس جمهور در چهارسال اول کابینه را مورد آزمون قرار داد و خود، دیگران و سایر ناظران بی‌طرف به این نتیجه رسیده بودند که تیم اقتصادی دولت توانایی فائق آمدن بر مشکلات کشور را ندارد. 
این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: متاسفانه آقای روحانی در چهارسال اول به امید برجام و در چهارسال دوم در حسرت برجام سپری می‌کند  و در سال پنجم دولت سکان کشتی  اقتصادکشور را رها کرده  و به جای دولت برخی تماشاگران و صحنه گردانان از خارج دولت، اقتصاد کشور را دچار مشکل و بحران می‌کنند و سلطان‌های ارز، سکه و دلار یکی پس از دیگری ظهور کردند. 
آرین منش تصریح کرد: این چنین مسائل باعث شد کشتی اقتصاد ورشکسته و طوفان زده کشور را که با بیماری رکود طولانی، تورم، افزایش نقدینگی، فساد،رانت و تبعیض مواجه بود کاملا به گل بنشاند و این روزها شاهدیم دولت به سراغ صندوق توسعه ملی رفته تا مختصر اندوخته‌های ارزی باقی مانده را نیز مصرف کنند که این امر خطرناکی است. 
آرین منش با بیان اینکه ما امروز اقتصاد کشور دچار بحران است،گفت: امروز ما با وجود فقر ،فساد و تبعیض، بحران ارز و تحریم‌های آمریکا، از دست رفتن سرمایه‌های مردم و غیره نیازمند یک تحول اساسی و یک جسارت جدی در عرصه اقتصاد در کشور هستیم. 
 
وی با اشاره به اینکه دولت آقای روحانی در واقع آخرین شانس‌های خود را برای خروج کشور از بحران‌های اقتصادی در پیشرو دارد، عنوان کرد: معتقدم که وزرای جدید به صورت فردی ممکن است چهره‌های شایسته‌ای باشند اما خروج کشور از بحران نیازمند یک تیم هماهنگ اقتصادی در دولت و خارج دولت دارد. 
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: مجموعه نهادهای دولتی‌، غیردولتی که خارج از دولت هستند، در کنار مردم اگر نتوانند یک هارمونی و یک هماهنگی جدی به وجود آورند و اگر دولت نتواند اعتماد از دست رفته مردم را که به عنوان سرمایه‌های عظیم و پشتوانه‌های دولت و حاکمیت هستند، دوباره بازگرداند در واقع بعید است که توفیق لازم را به دست آورد. 
وی خاطرنشان کرد: در صورتی دولت با قوی‌ترین تیم خود می‌تواند موفق باشد که بتواند با قوای سه‌گانه، نهادهای غیردولتی، بخش خصوصی و تعاونی، همکاری لازم را به دست آورد و به مردم اعتماد کند. 
آرین منش بیان کرد: من معتقدم دولت در واگذاری امور به مردم و در اجرای سیاست‌های اصل 44 کاملا ناموفق بوده است و اخیرا در واسپاری پروژه‌های نیمه تمام به مردم نیز ناموفق بوده است اگرچه سران سه قوه دستورالعمل صادر کردند که پروژه‌های نیمه تمام به مردم واگذار شود و حتی به صورت رایگان به بخش خصوصی واگذار شود تا یک حرکتی در حوزه عمران، ساخت وساز و مسکن به وجود بیاید ولی این اتفاق‌ها تاکنون رخ نداده است و امیدواریم که تغییر کابینه بتواند مقدمه‌ای برای ایجاد تحولات اساسی و زیربنایی در شرایط حساس کنونی باشد. 
وی عنوان کرد: من معتقدم رئیس جمهور یکسری تعهدات و وعده‌هایی به مردم داده که تا کنون کمتر از 30 درصد آن‌ها محقق شده و اگر ایشان احساس کند که رسیدن به اهداف نیازمند تحول در افراد است باید تغییرات را انجام دهد، اما گاهی تنها افراد نیستند، بلکه ساختارها، قوانین و مجموعه‌ای از سیستم است که باعث تحقق اهداف می‌شود و باید اجزای یک سیستم در کنار هم قرار گیرد و در این صورت می‌توانند کشور را  از بحران نجات دهند. 
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: اکنون ما در شرایطی هستیم که دولت در سال پنجم خود به یک پیری زودرس رسیده است در صورتی که در این سال‌ها باید پرتلاش باشد و به بلوغ و بالندگی خود رسیده باشد ولی متاسفانه کارآمدی خود را از دست داده و نیازمند یک شوک است و امیدواریم این تغییرات کابینه بتواند شوکی را به حوزه اقتصاد کشور وارد کند و چند حرکت اساسی توسط  مدیران رخ دهد و طرح‌هایی برای خروج اقتصادکشور از بحران به وجود آید تا وضعیت را دگرگون کند. 
وی عنوان کرد: درحال حاضر احساس می‌شود دولت فرمان کار را در دست ندارد و رئیس جمهور اگر موانعی پیشرو خود دارد باید با مردم در میان گذارد و اگر دلایلی برای وضعیت فعلی وجود دارد بهترین و مطمئن‌ترین افراد، مردمی هستند که به آقای روحانی رای دادند و ایشان باید بیان کنند که چه موانعی پیشرو دارند که نمی‌تواند کشور را به اهداف مورد نظر و وعده‌هایی که دارد برساند.  
نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر من برای دولت، رئیس جمهور و معاونین رئیس جمهور نباید محدودیت تغییر مدیران وجود داشته باشد و اگر چنین  وضعیتی وجود دارد علل و عوامل را بیان کنند و اگر نمی‌تواند از مسئولیت خود کنار رود و کار را به دیگران واگذار کند. 
آرین منش ادامه داد:  دولت باید با صداقت و شفافیت مسائل را به مردم مطرح کنند و اگر در یک نظام مردم سالار زندگی می‌کنیم باید مردم را محرم‌ترین افراد بدانیم و مسائل را به مردم بیان کنیم.  
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.