مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در ۱۵ سال گذشته شبکه برق ایران پایدار و بدون حادثه بوده است، گفت: ۲۱ هزار مگاوات در تابستان مربوط به مصرف برق سیستم‌های سرمایشی است و توجه به برق اضطراری بیش از پیش برای تأمین برق کشور ضروری است.

شبکه برق ایران ۱۵ سال پایدار و بدون حادثه است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدحسن متولی‌زاده در رزمایش ملی آماده بکاری مولدهای برق اضطراری (پدافند غیرعامل، با مرکزیت فرماندهی شرکت توزیع برق استان تهران برگزار شد) با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد نفر در دنیا از نعمت برق بی‌بهره هستند، گفت: پوشش برق در ایران حدودا صددرصد است، بنابراین صنعت برق ایران در شاخص‌های کلیدی رتبه اول منطقه از لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاهی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شبکه برق ایران ۱۵ سال است که پایدار و بدون حادثه است، به طوری که در چند صد سال جاری در کشورهای همسایه چندین فروپاشی شبکه برق رخ داده است.

متولی‌زاده ادامه داد: از آنجا که برق زیرساخت‌ زیرساخت‌ها است، لازم است که این موضوع با جدیت دنبال شود که کوچکترین کارها که به برق وابسته است، در مواقع اضطراری بتوانند از مولدها و ژنراتورهای اضطراری برق استفاده کنند. 

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغی گفت: در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اصلاح الگوی مصرف تأکید شده است، پس توجه به مدیریت مصرف یک محور اساسی در پدافند غیرعامل است. 

وی خاطرنشان کرد: در تابستان ۲۱ هزار مگاوات از برق مصرفی مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، پس توجه به برق اضطراری است که می‌تواند ما را امیدوار کند که نسل مولدها و ژنراتورهای برق در مراکز حساس و حیاتی را پیگیری کنیم. 

وی ادامه داد: صنعت برق می‌تواند به زیرساخت‌ها کمک قابل توجهی انجام دهد، پس باید برای استفاده مراکز حساس از برق اضطراری و مولدها بسته‌های تشویقی تصویب شود تا سازمان‌ها، نهادها و بیمارستان‌ها با کمک بخش خصوصی به نصب مولدها و ژنراتورها اقدام کنند. 

رزمایش ملی آماده بکاری مولدهای برق اضطراری امروز در حالی با مرکزیت فرماندهی شرکت توزیع برق استان تهران انجام شد که برخی از مراکز حساس، کارخانه‌ها، مراکز آبرسانی در شهرهای مختلف به مدت نیم ساعت خاموش و از طریق مولدها و ژنراتورها تامین برق شدند. برای شهر تهران نیز چندین مرکز از قبیل فرمانداری تهران، استانداری تهران، مرکز تصفیه آب جلالیه،‌ برق منطقه‌ای، شرکت توزیع برق تهران، سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران خاموشی برق داده شده و روشنایی آنها از طریق مولدها ژنراتورهای برق تامین شد. 

بنابر این گزارش بعد از نیم ساعت از گذشت قطعی برق این مراکز از طریق شبکه سراسری وصل و وضعیت به حالت نرمال بازگشت. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.