ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان صادرات از گمرک استان خراسان رضوی طی هفت ماه سال ۹۷، معادل یک هزار و ۳۱۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۴.۴ درصد و در ارزش دلار ۲۹ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۹ درصدی ارزش صادرات در هفت ماه گذشته

به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه در خصوص اقلام صادراتی در هفت ماه سال جاری، اظهار کرد: اقلام صادراتی شامل زعفران در بسته بندی بیش از ۳۰گرم، کفپوش‌های منگوله باف از مواد نسجی سنتتیک یا مصنوعی، انواع زعفران در بسته بندی ۱۰-۳۰ گرمی آماده برای خرده فروش، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین است.

وی افزود: اقلام وارداتی شامل پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، برنج نیمه سفید شده یا برنج کامل سفید شده و حتی صیقلی یا براق شده، واگن‌های روباز یا دیواره‌های جدانشدنی تا ارتفاع بیش از ۶۰ سانتی متر (واگن های عقب باز شو) و لوبیا چیتی است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص کشورهای عمده صادراتی استان، خاطرنشان کرد: کشورهای عمده صادراتی استان شامل افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی است.

جهانخواه بیان کرد: کشورهای عمده وارداتی شامل ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و آلمان است.

وی اضافه کرد: براساس نتایج حاصل از آمار کارشناسی شده، میزان صادرات از گمرک استان خراسان رضوی طی هفت ماه سال ۹۷، معادل یک هزار و ۳۱۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۴.۴ درصد و در ارزش دلار ۲۹ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی عنوان کرد: وزن و ارزش صادرات کالا در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب یک هزار و ۲۰۸  هزار تن و یک هزار ۱۷میلیون دلار بوده است.

جهانخواه تاکید کرد: از کل صادرات در هفت ماه سال جاری  رقم پنج هزار و ۵۶۰ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و رقم ۳۷ هزار و ۹۱۸ هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است.

وی ادامه داد: همچنین  میزان واردات استان ۱۵۵ هزار تن و به ارزش بالغ بر ۲۰۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن یک درصد کاهش داشته و از لحاظ ارزش دو درصد افزایش داشته است و واردات سال گذشته به میزان ۱۵۷ هزار تن و به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی مطرح کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات، تراز بازرگانی گمرکات خراسان رضوی طی هفت ماه سال ۹۷ مثبت  بوده و معادل یک هزار  و ۱۱۲ میلیون دلار است.

جهانخواه درخصوص آمار مربوط به ورود و خروج افراد اظهار کرد: یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۳۸۰ نفر از طریق گمرکات مرزی استان و فرودگاه مشهد تردد داشته و از این تعداد ۸۵۴ هزار و ۲۷۵ نفر وارد کشور و ۸۴۱ هزار و ۱۰۵ نفر خارج گشته اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.