البرز- ‌یکصدمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که برخی اعضا در خصوص وضعیت نامناسب فرهنگسراها و اماکن ورزشی و همچنین کمبود سرانه های خدماتی در محلات کم برخوردار تذکراتی را به شهرداری دادند.

وضعیت اسف‌بار فضاهای فرهنگی ورزشی شهرداری کرج/مشکلات عدیده مردم "سهرابیه" در خدمات شهری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز (یکشنبه) در حالی برگزار ش که خلیلی اردکانی در نطق پیش از جلسه در خصوص وضعیت فرهنگسراها و مسائل مرتبط فرهنگی در شهر کرج، گفت: بازدیدی از برخی فرهنگسراها و اماکن ورزشی که تحت نظارت سازمان فرهنگی، ‌ اجتماعی ورزشی شهرداری کرج است داشتیم و با کمال تاسف باید گفت در حوزه فرهنگی شهرداری کرج با مشکلات عدیده ای روبرو است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه شهر کرج بر خلاف شهرهای کشور، ‌نه تنها پیشرفت و توسعه ای از لحاظ فرهنگی نداشته است، گفت: شاهد هدر رفت منابع و استهلاک بسیاری از زیرساخت های موجود نیز بوده ایم.

خلیلی عقیم ماندن شهر کرج به لحاظ فرهنگی را به علت رشد فزاینده جمعیت و مهاجر پذیری  دانست و گفت: ‌ترکیبی از فرسودگی کالبدی، شهر فروشی، فقدان انگیزه و انگیزش سازمانی، ‌عدم تطابق بودجه مصوب و عملکرد و ‌فقدان شفافیت مالی از موارد ایجاد بحران در این حوزه می باشد.

وی با بیان اینکه در کمال تاسف به لحاظ کالبدی شاهد وضعیت بعضا اسف باری در خصوص فرهنگسراها و اماکن ورزشی هستیم، خاطرنشان کرد: ‌این اماکن به دلیل رهاشدگی و ‌استهلاک، ‌اساسا به لحاظ منظر هیچ شباهتی به فضاهای فرهنگی ندارد.

عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: ‌در مواردی شاهد هستیم کارآموزان، ‌هنرجویان و مراجعان نسبت به امکانات اولیه از جمله تامین حداقلی صندلی، میز و یا امکانات تخصصی تر حاضر در این فضاها معترض می باشند.

خلیلی به عدم نظافت روز آمد سرویس های بهداشتی و یا فقدان صندلی و امکانات لازم برای کارآموزان در اماکن فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت:‌میلیاردها تومان سرمایه موجود در این بخش در کمترین بازده ممکن قرار دارد.

وی با اشاره به فرهنگسرای مهر جوان و غدیر که هیچ نشانی از فعالیت روز آمد به اهالی منطقه در آن به چشم نمی خورد، ‌ گفت: ‌فرهنگسرای مهر جوان به برگزاری آزاد کلاس های پیش دبستانی درآمده است و سالن فرهنگسرای غدیر هم با ظرفیت ٢٠٠ نفر بلا استفاده مانده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند فرهنگسرای دیگر نیز با قطعی برق، ‌گاز یا تلفن روبرو بوده ایم و در برخی همچون فرهنگسرای آسمان علیرغم تمهیدات شورا وتصویب بودجه نارسایی ها همچنان پابرجا است.

خلیلی به مجموعه ورزشی بلوار اصلی مهرشهر اشاره کرد و گفت: ‌در ٥ سال گذشته این مجموعه در تصرف غیر قانونی فردی است که حاضر به تخلیه نیست و متاسفاته اقدام قضائی نیز از سوی دستگاه ذیربط بر علیه متصرف فوق به عمل نیامده است.

وی در ادامه گفت:در کمال تاسف مبانی سیاست فرهنگی شهر در ده ها سال پیش جا مانده است و معدود فرهنگسرهایی که مشغول به کار هستند در زمینه های کلیشه ای و غیرکاربردی فعالیت می کنند.

خلیلی با بیان اینکه یکی از مشکلات فرهنگسراها عدم اطلاع رسانی و فقدان زمینه های لازم در این خصوص می باشد، ‌افزود: ‌تقویت و همکاری بابخش خصوصی یکی از زمینه های پیشبرد سیاست های فرهنگی شهر است  ودر این خصوص شاهد هیچ ساز و کار مشخص و منضبطی نیستیم.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: ‌ضرورت دارد سازمان در اسرع وقت گزارشی جامع و دقیق از وضعیت فعلی این واگذاری ها به شورای شهر و کمیسیون فرهنگی ارسال کند.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه گفت: ‌شاهد وجود هزینه کرد در زمینه هایی هستیم که تطابقی با بودجه مصوب و تباصر مربوطه نداشته و به نحوی تزریق منابع شهر در حوزه هایی متفاوت از وظایف شهر و و سیاست های مورد پذیرش شورا می باشد و سازمان فرهنگی بایستی پیش قراول شفافیت و فساد ستیزی باشد.

خلیلی تصریح کرد: متاسفانه شاهد طیف کثیری از نیروهای تخصصی در سازمان فرهنگی اجتماعی هستیم که از حمایت لازم محروم اند و درهمین راستا شاهد ناامیدی از اصلاح و تغییر و درنتیجه ترک برخی از کارشناسان تخصصی در این سازمان هستیم.

حسین محمدی رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج در ادامه جلسه در خصوص  کمبود سرانه های خدماتی در محله های کم برخوردار، گفت: ‌در بازدیدی که از محله سهرابیه داشتیم مردم این منطقه با مشکلات عدیده بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

 وی افزود: ‌محله سهرابیه با ١١ هزار نفر جمعیت  فاقد هرگونه فضای ورزشی، آموزشی، فرهنگی و خدمات بانکی است.

محمدی به کیفیت آب این محله و گل آلود و غیر قابل شرب بودن آن اشاره کرد و گفت: ‌شهروندان این منطقه به کمیت و کیفیت آب معترض هستند.

این عضو شورا با بیان اینکه ساکنان سهرابیه با قطعی مکرر گاز مواجه هستند، همچنین از آسفالت نامناسب در این محله یاد کرد و گفت: زباله های محله جمع آوری نمی شود و موجبات آلودگی را فراهم کرده که این موضوع سلامت ساکنان را به مخاطره انداخته است.

محمدی با اشاره به اینکه از اینگونه محلات در کلانشهر کرج زیاد داریم، گفت: پیشنهاد میکنم شهرداری این محله ها را شناسایی کند تا بتوانیم سرانه های خدماتی را در این محله ها افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.