مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری خراسان رضوی گفت: تولید شیر کاهش پیدا نکرده اما در تولید مواد لبنی مشکلاتی در بسته بندی محصولات داشتیم که بر قیمت نهایی بسیار تاثیر گذاشت.

مشکلات بسته‌بندی بر قیمت نهایی لبنیات تاثیرگذار است
 
امین هراتی ، درباره علت افزایش قیمت شیر بیان کرد: افزایش قیمت شیر به علت افزایش تقاضا و کمبود عرضه نیست، بلکه فقط بخاطرافزایش قیمت مواد اولیه و خوراک دام است.
وی ادامه داد: این افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده قیمت شیر نسبت به قیمت مصوب دولتی کمی افزایش داشته باشد یعنی قیمت مصوب دولتی 1570 تومان اما در حال حاضر شیر با قیمتی حدود 2100 تومان از طرف دامدار فروخته می‌شود.
هراتی درباره صادرات شیر خشک تصریح کرد: در مقطعی که قیمت دلار بسیار بالا رفت مسیر صادرات شیر خشک باز شد و چون سودآور بود حربه‌ای شد برای صنایع لبنی که به صادرات بپردازند، اما پس از مدتی صادرات شیر خشک ممنوع شد چرا که برخی معتقد بودند افزایش قیمت شیر خشک بخاطر صادرات ان است.
مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری خراسان با اشاره به واردات شیر خشک اظهار کرد: واردات شیر خشک ضربه بزرگی به تولید دامداری‌ها می‌زد و ما همچنان درگیر این موضوع هستیم، در جلسات مختلفی این مساله را مطرح کردیم و قیمت توافقی و منطقی برای آن در نظر گرفتیم اما هنوز در این راستا هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.
هراتی با اشاره به اینکه افزایش قیمت شیرامری کاملا طبیعی است، اظهار کرد: شیر مظلوم واقع شده، چرا که در حال حاضر همه چیز گران شده و شیر حتی به مراتب بسیار کمتر از سایر محصولات گران شده است.
وی افزود: به دلیل حساسیتی که روی قیمت شیر وجود دارد فشار بیشتری به دامدار می‌آوردند در صورتی که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه محصول نهایی هم طبیعی است که گران شود، اگر گران نشود تولید کننده از بین می‌رود.
هراتی درباره وضعیت تولید شیر و محصولات لبنی در استان خاطرنشان کرد: تولید شیر کاهش پیدا نکرده اما در تولید مواد لبنی، مشکلاتی در بسته‌بندی محصولات لبنی داشتیم که بر قیمت نهایی بسیار تاثیر گذاشت.
مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری خراسان به تعداد بیش از حد مجاز کارخانه‌های لبنی در خراسان اشاره کرد و گفت: ما 140 کارخانه لبنیات در استان خراسان داریم و وقتی این کارخانه‌ها نتوانند کار کنند ما مقصر نیستیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در تامین شیر هیچ مشکلی نداریم اما صنایع لبنی با بهانه افزایش قیمت عنوان می‌کنند که شیر برای تولید نداریم.
منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.