همایش طلاب تازه وارد مدارس علمیه اهل سنت استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی روز سه شنبه در مجتمع فرهنگی تربیتی مازندران در مشهد برگزار شد.

همایش طلاب اهل سنت خراسان در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ معاون آموزش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان  گفت: 270 نفر از طلاب اهل سنت استانهای سه گانه خراسان در این همایش فرهنگی و آموزشی به مدت دو روز شرکت کرده اند.

حجت الاسلام اسدالله فدایی نیا افزود: در این همایش دو روزه طلاب با امور آموزشی، اخلاقی و آیین نامه های تحصیلی مورد نیاز در دوران طلبگی آشنا می شوند.

* طلبه باید سرباز نظام باشد
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز در این همایش گفت: توجه به معنویت، تقوا، انس با خدا، قرآن و همچنین زمانشناسی و بصیرت از ویژگیهایی است که باید طلاب داشته باشند. محور همه تلاشها و کارهای ما باید خدا باشد و برای تاثیر کلام خود از او کمک بخواهیم.
حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: طلبه باید از آغاز دوران تحصیل زمانشناس باشد. طلبه ای که سر در لاک در حجره بنشیند و به سفید و سیاهی کار نگیرد موفق نیست. طلبه باید سرباز برای نظام اسلامی باشد و اگر کسی بصیر نباشد نمی تواند سرباز نظام باشد.
وی با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان حوزه های علمیه در سال جدید تحصیلی گفت: 270 طلبه برای سه استان خراسان تعداد کمی است و انتظار این است که با تلاش مدیران، افراد بیشتری جذب حوزه های علمیه شوند.
50 مدرسه علوم دینی اهل سنت در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با دست کم سه هزار طلبه دایر هستند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.