سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد گفت: کمبود شدید مراقبین بهداشت در مدارس مشهد باید پیگیری شود.

مدارس مشهد با کمبود مراقبین بهداشت مواجه است

به گزارش قدس آنلاین ، نور الله جوانشیری صبح شنبه در افتتاحیه استانی طرح ملی تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی که در فرهنگسرا مصلی نژاد برگزار شد، اظهار کرد: در  نواحی آموزش و پرور ش مشهد با کمبود شدید مراقبین بهداشت مواجه هستیم و خواستار این هستیم که از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در این مسیر استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم  امروز با افتتاح طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان، شاهد نتایج مفید آن در سال های آینده باشیم.

همچنین قائم مقام امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: سلامتی نعمتی است که به واسطه آن می توانیم از دیگر نعمت های خداوند استفاده کنیم، دهان و دندان هم به همین شکل است.۷۵۰ هزار نفر از دانش آموزان در این طرح تحت پوشش قرار گرفته و تا کنون ۵۰۰ هزار نفر از خدمات طرح بهره‌مند شده اند.

کاظم فرهمند بیان کرد:این طرح که به واسطه طرح تحول سلامت اجرا شد، موجب افزایش دو تا سه درصدی ارائه خدمات در دانشگاه های علوم پزشکی استان شد.

وی با اشاره به طرح فلوراید تراپی در مدارس، خاطر نشان کرد: امیدواریم این طرح که هزینه های برای دولت داشته است، نتیجه خوبی بدهد.

همچنین مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه اظهار کرد:انجام ۵۱ هزار ترمیم و فیشور سیلانت، توزیع سه هزار لوح آموزشی، اجرای طرح پویش ملی کاهش مصرف شکر و دوبار مسواک زدن در روز، استقرار سه دستگاه کلینیک سیار مجهز به تجهیزات دندان پزشکی و کاهش DMFT (شاخص سلامت دهان و دندان) کودکان ۱۲ ساله به مقدار ۰.۴ از حمله اقدامات انجام شده در این طرح است.

بهمن کلالی گفت:در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در بحث فلوراید تراپی دانش آموزان ۵۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند و دو مرحله فلوراید تراپی همراه با آموزش برایشان انجام شد و اطلاعات آن در سامانه سینا ثبت شد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.