همدان- فیش منش گفت: ۱۰۰ کشور متقاضی حضور در جشنواره بین المللی تئاتر همدان بودند که سرانجام موفق شدیم ۱۳ کشور را برای حضور در جشنواره پذیرش کنیم.

۱۰۰ کشور متقاضی حضور در جشنواره تئاتر همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی فیض‌منش مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  اظهار داشت: اکنون با توجه به تحریم‌ها این جشنواره بین‌المللی را برگزار می‌کنیم و کشور اوضاع اقتصادی مناسبی ندارد اما به پرداختن به امور تفریحی و نشاط‌آور در جامعه را فراموش نکردیم.

وی گفت: ۱۴ گروه نمایشی هم از استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، هرمزگان، خراسان رضوی، همدان، بوشهر و اردبیل در این جشنواره حضور دارند و ۱۳ کشور هم به این جمع  می‌پیوندند. اکنون این جشنواره به جایگاه واقعی خود در استان و کشور و جامعه بین‌المللی دست یافته است و  نشان‌ها شناخته شده هنرهای نمایشی است و ۲۵ سالگ فعالیت خود را جشن می‌گیرد.

فیض‌منش بخش‌های این جشنواره را  شامل ۹ گروه خیابانی، خردسال ۷ گروه، نمایشی کودک ۷ گروه، نمایش نوجوان ۸ گروه، دانش‌آموزی ۳ گروه، دانش‌آموزی داخلی ۳ گروه، شهرستان‌ها ۸ گروه و کانون اصلاح و تربیت یک گروه نام برد و افزود: اداره‌کل ارشاد متولی برنامه است و ۲۰ کمیته اجرایی برگزاری جشنواره را برعهده دارند.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه وی با بیان اینکه ۲۸ آبان قبل از جشنواره سه برنامه برگزار می‌شود، افزود: المان جشنواره با مشارکت شهرداری روز دوشنبه در محوطه تالار فجر رونمایی می‌شود که این المان هدیه‌ای به همدان و تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود.

فیض‌منش با اشاره به برنامه شادپیمایی کودکان و نوجوانان در روز افتتاحیه بیان کرد: این برنامه از پیاده‌راه بوعلی به سمت پیاده‌راه میدان امام(ره) انجام خواد شد که کودکان و نوجوانان با عروسک‌های خود در این کارناوال شادی شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این مسیر برنامه‌های جذاب مانند گروه نقره‌ای‌تنان، تن پوش‌های عروسکی و گروه‌های تئاتری اجرا خواهند داشت.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه پس از برنامه شادپیمایی رسماً بیست و پنجمین جشنواره افتتاح می‌شود، گفت: این برنامه در سالن ورزشی فردوسی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه در حاشیه‌های شهر نیز پیش‌بینی شده است، گفت: امیدواریم جشنواره امسال متفاوت از سال‌های قبل بتواند فضای شادی را به ارمغان آورده و در ارتقای فرهنگ عامه اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.