۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 630510

وحدت؛ ضرورت جهان اسلام

ملک محمد علیزاده
 وحدت؛ ضرورت جهان اسلام

مقوله فرهنگ به تبیین بیشتری نیازمند است. تحقق وحدت امت اسلامی اکنون بیش از آنکه به شعاردادن نیاز داشته باشد به گام‌های جدی و عملی محتاج است. در این زمینه تنها کار چندانی صورت نگرفته بلکه حتی تاکنون جایگاه این امر حیاتی در نظام تبلیغاتی ما نیز به طور مشخص معین نشده است.

البته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه از عمر پربرکت خویش به عنوان خالق هفته وحدت گام‌های بسیاری را برداشته ولی این به تنهایی کافی نیست، بلکه باید این امر جهانی شود و همه کشورهای اسلامی در راستای تقویت وحدت امت اسلامی حرکت کنند و گام‌های عملی بردارند.

نکته بسیار مهمی که اکنون لازم می‌دانیم یادآور شویم این است که کوتاهی در برداشتن گام‌های عملی برای رسیدن به وحدت اسلامی در شرایط کنونی گناهی است نابخشودنی.

قطعاً کوتاهی‌هایی از این قبیل همواره گناه محسوب می‌شود، اما فرق است میان آن مرحله از تاریخ که زمینه وحدت کمتر فراهم است و باید تلاش کرد تا این زمینه فراهم شود و مرحله‌ای مانند زمان ما که از هر نظر زمینه تحقق این هدف متعال فراهم است.

در آن زمان‌ها کوتاهی کردن شاید از نظر بعضی‌ها قابل توجیه باشد، ولی حالا چطور؟ حال که استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه و نفاق بین صفوف مسلمین به کار بسته‌اند اینک وظیفه همه مسئولان و منادیان وحدت از هر زمان سنگین‌تر و خطیرتر است.

۵/۱ میلیارد مسلمان با کوله باری سنگین از رنج قرون و زخم‌های عمیقی که از تفرقه و تشتت در پیکر خود احساس می‌کند چشم امید به این جمهوری اسلامی ایران دوخته‌اند تا بلکه کاری کند که این زخم‌ها التیام یابند و موحدین به پیاده کردن احکام خدا به روی زمین توفیق یابند.

بنا بر این باید گام‌های بیشتری برای تحقق وحدت اسلامی در بین مسلمانان جهان برداشت و همه دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام احساس مسئولیت کنند و خود را وقف این نیاز ضروری جهان اسلام نمایند و همواره به وحدت اسلامی در برابر قدرت‌های استعماری بیندیشند، زیرا دشمنان اسلام در مسیر باطل خویش دارای وحدت هستند؛ بنابراین چرا نباید ما مسلمانان در راه صحیح و حق خویش با یکدیگر دارای وحدت باشیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.