۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 630534

اگر این چهار کشور دیگر هیچکاره بوده‌اند، پس چرا هنگام امضای برجام این‌قدر ما را آزار دادند، اگر نه آنچنان که خود مدعی‌اند، در این ماجرا مخالف آمریکا و پایبند به برجامند، چرا بدون اجازه ترامپ قدم از قدم برنمی‌دارند؟

به گزارش گروه سیاسی قدس‌آنلاین، وزیر خارجه انگلیس به تهران آمده و با آقای ظریف ملاقات کرده؛ با شنیدن این خبر همه به فکر می‌افتیم که لابد آمده‌اند تکلیف تعهداتشان در برجام را معلوم کنند. یادمان نرفته که این‌ها سال‌ها و ماه‌ها برای کلمه به کلمه آن سند ما را معطل کردند، تعهداتی دادند و تعهداتی گرفتند. در چشم بر هم زدنی دستگاه دیپلماسی ما که برای این شاهکارش جوایزی هم گرفت، تعهدات ما را عملی ساخت. در قلب راکتور اراک بتن ریخت و فردو را تخته کرد. آن‌ها اما به پشتوانه عربده‌کشی یک عضوشان، آن سند را پاره کردند و به هیچ تعهدی عمل نکرده، تحریم‌های بسیار سخت‌تر از قبل اعمال کردند. در برابر اعتراض ما گفتند ما کار آن یک عضو را قبول نداریم. برخی مقامات ساده لوح ما هم گفتند؛ اصلاً بهتر که این عضو خرابکار خارج شد. زمان می‌گذشت، ما هر چه را داشتیم، تقدیم کردیم و اما هنوز معلوم نبود تعهدات طرف مقابل تکلیفش چه می‌شود؟

در سمت دیگر هنوز تکلیف برجام معلوم نشده، قوانین و اسناد تعهدآور دیگری روی دست ما گذاشتند. گفتند جز برجام که باید در آن بمانید، این‌ها را هم باید بپذیرید. حیرت‌آور آن بود که دستگاه دیپلماسی ما وقتی دید آن‌ها درست عکس قول‌هایشان عمل می‌کنند و تحریم‌ها تشدید شده و... فقط هشدار می‌داد که چرا شما کاری نمی‌کنید.

در داخل هم فشار می‌آورد که این اسناد جدید را هم باید بپذیریم. اگر ملت می‌پرسید که تکلیف همان قبلی‌ها چه شد و چرا این‌ها ما را بازی می‌دهند، کسی جوابی نمی‌داد. همان‌ها که می‌گفتند برجام را به عنوان کتاب درسی و سند افتخار در مدارس تدریس کنیم و می‌گفتند آب و نان مردم وابسته به آن است و به مجریانش لقب ژنرال و امثالهم داده و کلی سکه برای امضای این فاجعه به آن‌ها دادند، حالا دنبال سند دیگری بودند. در همین حین هم مرتب پرونده درمی‌آمد که در فلان مذاکره، فلان نمایندگان تنظیم قراردادهای ما جاسوس بوده‌اند. در می‌آمد که مسئول فلان پرونده اسناد بانکی جدید در دبی از کنسولگری آمریکا تقاضای پناهندگی کرده و....

بگذریم! برگردیم به سفر وزیر خارجه انگلستان به تهران، بله! عرض می‌کردم حتماً ایشان آمده به مردم ایران پاسخ بدهد که تکلیف 80 میلیون ایرانی با قول‌های این‌ها در برجام چیست؟ اگر این چهار تای دیگر هیچکاره بوده‌اند، پس چرا هنگام امضای برجام این‌قدر ما را آزار دادند، اگر نه آنچنان که خود مدعی‌اند، در این ماجرا مخالف آمریکا و پایبند به برجامند، چرا بدون اجازه ترامپ قدم از قدم برنمی‌دارند؟ د

ر کمال حیرت آقای «جرمی هانت» به جای پاسخ به این پرسش‌ها و جواب دادن به میلیون‌ها ایرانی که دستگاه دیپلماسی‌شان در کمال ساده لوحی، قول و قرار این‌ها را باور کرده بود، فقط سراغ یک ایرانی، خانم «نازنین زاغری» را گرفت و بجای شرح برجام بر باد رفته، به ظریف هشدار داد که این کار برای ایران هزینه دارد! بعد هم یادآوری کرد انگلیس قدرت کوچکی در خاورمیانه نیست! انگار فقط ما که در خاورمیانه‌ایم عددی نیستیم و آن‌ها همه کاره‌اند و هر بار می‌آیند همین را بگویند و بروند؛ نیز یادآوری کرد متحدشان در منطقه عربستان است. از جنگ جهانی اول و هجوم به ایران هم تلویحاً یاد کرد و کلی هشدارها و تهدیدهای آشکار و پنهان دیگر و البته در پایان نیز گفت: برجام توافق خوبی است! انصافاً هم توافق خوبی است. شما دار و ندار هسته‌ای یک کشور را با کلی قول و قرار از او بگیری و بعد به هیچ قرارت عمل نکنی و رفتارت را چند برابر بدتر کنی، این برای دشمن خیلی خوب است. حیرتا که دستگاه دیپلماسی ما چطور این خفت‌ها را تحمل می‌کند و در برابر این اهانت‌ها آقای ظریف لبخند تحویل می‌دهد... خدایا! اصلاً چرا این مردک را به ایران راه دادید؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    نفرین بر دیپلماسی ذلت