تیم ملی فوتبال ایران یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت ها بشمار می رود. نه به این دلیل که سال های سال است تیم اول آسیا بشمار می رود و نه به این دلیل که در جام جهانی ۲۰۱۸ تیم خوبی بوده است.

دلایل مدعی بودن ایران برای قهرمانی جام ملت‌ها

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، دلایل بهتری وجود دارد که ایران را مدعی قهرمانی جام ملت ها برشمریم. قرعه خوب؛ ایران در گروه D با تیم های عراق، ویتنام و یمن همگروه است و در صورت سر گروهی با یکی از تیم های سوم گروه B، E یا F بازی خواهد کرد و در ادامه هم مسیر به گونه ای است که با عملکرد خوب در جمع چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی قرار بگیرد و برای قهرمانی بجنگد.

 تیم ملی به نسبت دوره قبلی جام ملت ها این بار با شرایط روحی و روانی بهتر گام به میدان می گذارد. چون بازی ها در امارات برگزار می شود. جایی که ایرانیان زیادی زندگی می کنند و با توجه به نزدیک بعد مسافت بین ایران و امارات به هنگام برگزاری جام ملت ها نیز ایرانیان زیادی از شهرهای مختلف راهی دبی می شوند تا یکصدا و در کنار هم تیم ملی را تشویق کنند. همان طور که در روسیه تیم ملی تنها نبود تیم ملی در امارات هم تنها نخواهد بود.

حضور هزاران تماشاگر ایرانی بر سر بازی های ایران حس مسئولیت پذیری کارلوس کی روش و ملی پوشان را بیشتر خواهد کرد و این حس را به آنها القاء می کند که برای یک هدف بجنگند. قهرمانی در جام ملت ها که دهه ها است برای ایران غیر قابل دسترس شده است.

به خوبی می دانیم این تیم ملی که در جام جهانی ارایه گر بازی های خوب و نتایج آبرومندی هم بود بهترین تیم ملی سال های اخیر و شاید دهه های اخیر است به این خاطر که کارلوس کی روش را با ترافیک بازیکن در همه خطوط روبرو کرده است. به خصوص در فاز تهاجمی.

کارلوس کی روش که روزی روزگاری همه لیگ های دنیا را ورق می زد تا بلکه بازیکن ایرانی الاصل و حتی دو رگه پیدا کند به خاطر کمبود بازیکن، امروز برای تعیین نفرات و چینش تیم ساعت ها با دستیارانش بحث می کند و حتی دچار سردرد هم می شود.

تیم ملی یک تیم خوب در زمین دارد و یک تیم خوب روی نیمکت و شاید هم یک تیم خوب در بیرون که شانس حضور در اردوی تیم ملی را پیدا نکرده اند. از همه مهم تر بیشتر نفرات کلیدی و تاثیر گذار تیم ملی بازیکنانی هستند که در تیم های خارجی بازی می کنند و در بهترین شرایط آمادگی جسمانی و روحی و روانی قرار دارند. این نکته ای بود که بارها کی روش بدان اشاره کرده. اینکه بازیکنان داخلی در تیم های لیگ برتری به اندازه کافی تمرین نمی کنند و کمی از شرایط آرمانی به دور هستند اما بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی همواره شرایط خوبی داشته اند.

تیم ملی با هر ترکیبی به میدان برود می تواند خالق ایده های تازه ای برای رسیدن به پیروزی باشد و به نوعی دست کارلوس کی روش برای اتخاذ هر تصمیمی باز است.

آنچه که به تیم ملی برای قهرمانی در این دوره از جام ملت ها کمک می کند شخصیت تیمی است. تیم ملی فوتبال ایران امروز یک تیم محکم و مبارز است. تیمی که به خوبی با سختی ها می سازد. حتی در روزهایی که از سوی کمپانی نایکی هم تحریم می شود از مبارزه دست نمی کشد و سختی ها به جای تخریب تیم ملی تیم ملی را به تیم مبارزی تبدیل کرده است. به واقع سر تیم ملی درد می کند برای ایستادگی و انجام کارهای بزرگ.

این تیم ملی تیمی نیست که به تیم های درجه دوم آسیا ببازد و یا از یک برد مغرور شود و به خوبی می داند برای قهرمانی باید چه مسیری را دنبال کند.

حضور کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی ما را به قهرمانی در جام ملت ها خوشبین می کند. مربی بزرگی که با ستاره های بزرگی کار کرده است. واقعیت این است ما برای صعود به دور دوم جام جهانی باید حالا حالاها تلاش کنیم و این موفقیتی است که در این دوره از بازی ها حتی قهرمان دوره قبل جام جهانی یعنی آلمان به آن دست پیدا نکرد اما قهرمانی در جام ملت ها برازنده این تیم است که همه چیز دارد. یک مربی خوب و یک تیم خوب و هواداران خوب. امارات بهترین میزبان برای قهرمانی ایران در جام ملت هاست.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.