موشکهایی که کارشناسان فرانسوی در کلاهکهای آن مواد شیمیایی مانند گاز کلر تعبیه کردند، در جبهه‌های مختلف تحت اشغال تروریستها در شمال سوریه توزیع شده است.

توزیع ۵۰ موشک شیمیایی بین تروریست‌های شمال سوریه توسط «النصره»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، تروریست‌ها شامگاه یکشنبه هفته جاری در استان حلب علیه افراد غیرنظامی از گازهای سمی استفاده کردند که به مصدومیت بیش از ۱۰۰ غیر نظامی منجر شد.

در خصوص تداوم فعالیت‌های شیمیایی تروریست‌ها، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز دوشنبه گزارش داد که عناصر تروریستی «جبهه النصره» بامداد امروز ۵۰ موشک «اصلاح شده» را جابه‌جا کردند.

منابع محلی اعلام کردند که این موشکها توسط کارشناسان فرانسوی دستکاری شده و در کلاهک‌های آن مواد شیمیایی سمی از جمله گاز کلر تعبیه شده است.

این موشک‌ها در یکی از مقرهای النصره در نزدیکی زندان مرکزی شهر «ادلب» (شمال غرب سوریه) قرار داشته و پس از انتقال از این منطقه، در میان گروههای تروریستی توزیع شده است.

به گفته منابع مذکور، عملیات انتقال طی پنج مرتبه صورت گرفته و موشک‌های دستکاری شده در ادلب، حماه و چند منطقه نامعلوم دیگر تقسیم شده است.

۱۰ موشک در ریف جنوب شرقی ادلب در اختیار گروه تروریستی «اجناد القوقاز» قرار گرفت، ۱۰ موشک به «جیش العزه» در شهرک «کفر زیتا» در شمال غرب شهر حماه و چند موشک به عناصر «حراس الدین» تحویل داده شده که به شهر «مورک» در شمال حماه انتقال یافت.

این در حالی است که عناصر النصره دو دسته موشک را به تروریستهای «الحزب الترکستانی» دادند و مقادیر زیادی موشک نیز به سایر گروههای تروریستی داده شد که اطلاع دقیقی از تعداد موشکها و گروه تروریستی تحویل گیرنده در دست نیست.

وزارت دفاع روسیه نیز اخیرا اعلام کرد که شواهدی وجود دارد که از آماده شدن تروریستها برای انجام حمله شیمیایی جدید در سوریه و به ویژه در ادلب حکایت دارد.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که سرویس اطلاعات وابسته به روسیه که در سوریه حضور دارد، پس از رصد منطقه «عاری از سلاح» به دلایلی دست یافته است که نشان میدهد تروریستها قصد دارند بار دیگر دست به حمله شیمیایی در سوریه بزنند.

در همین راستا، منابع خبری اول آذر ماه جاری اعلام کردند که عناصر تروریستی «کلاه سفید» به همراه عناصر النصره پنج بسته حامل مواد شیمیایی سمی را از یکی از انبارهای النصره در ادلب خارج کردند و به کارشناسان فرانسوی تحویل دادند.

کارشناسان فرانسوی هم اخیرا وارد ادلب شدند تا دست به تغییر موشک‌ها بزنند و در کلاهک این موشکها مواد شیمیایی سمی قرار دهند تا از آن علیه ارتش سوریه استفاده کنند.

از زمان عقد توافق «سوچی» بین رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بر سر شهر ادلب سوریه، النصره به جای اینکه از منطقه عاری از سلاح خارج شود، داعش و سایر گروههای تروریستی خارجی را به مواد شیمیایی سمی در جبهه‌های مختلف استان ادلب و به ویژه در اطراف منطقه عاری از سلاح مجهز کرده است.

در واقع النصره از توافق آتش‌بس که در منطقه عاری از سلاح برقرار شده است، سوء استفاده می‌کند و خود را برای انجام حملات شیمیایی آماده می‌کند.

کلاه سفیدها نیز با النصره همکاری داشته و محموله‌های کلر و سارین را در مناطق مختلف منطقه عاری از سلاح تحت اختیار سایر گروههای تروریستی حاضر در ریفهای شمال و شمال غربی حماه، ریف شمال شرق ادلب واقع در مرزهای اداری با استان حلب و ریف شمال شرق استان لاذقیه قرار داده‌اند.

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال ۲۰۱۳ در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.