خراسان شمالی-مهندس غلامحسین ساقی گفت: از ابتدای ایجاد تاسیسات آبی در استان تعداد ۶۰ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۴۲ هزار و ۶۷۰ متر مکعب در سطح استان ایجاد شده است که وظیفه ذخیره آب شرب استان را بر عهده دارند .

۵۷هزار متر مکعب به حجم مخازن آب شرب استان افزوده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت:با احداث ۱۷ مخزن جدید ، ۵۷ هزار متر مکعب به حجم مخازن آب شرب شهر های استان خراسان شمالی افزوده خواهد شد.

وی گفت: تامین آب شرب شهروندان در طی سال و خصوصا در مواقع پیک مصرف از دغدغه های مهم این شرکت است و یکی از راه های اساسی در این راستا وجود مخازن ذخیره آب مناسب هر شهر بوده که می تواند با ذخیره سازی آب در مواقعی که مصارف پایین است جوابگوی مواقع پرمصرف باشد .

وی با اشاره به تعداد مخازن موجود در استان گفت: از ابتدای ایجاد تاسیسات آبی در استان تعداد  ۶۰ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۴۲ هزار و ۶۷۰ متر مکعب در سطح استان خراسان شمالی ایجاد شده که وظیفه ذخیره آب شرب استان را بر عهده دارند .

ساقی افزود: با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهر نشین در استان و نیاز به منابع آبی جدید، نیاز به مخازن ذخیره آب نیز نمود بیشتری یافته است، بطوری که حجم مخازن در حال بهره برداری، گنجایش ذخیره سازی آب مورد نیاز شهروندان را در مواقع پیک مصرف نداشته و لذا شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در سال ۹۷ با برنامه ریزی های که انجام داد، توانست ۱۷ پروژه احداث مخازن جدید با حجم ۵۷ هزار متر مکعب ( حدود یک سوم کل مخازن احداث شده از ابتدای ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب در استان تا بحال ) تعریف نماید.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر از این ۱۷ باب مخزن تعداد ۴ مخزن  با حجم ۱۵ هزار متر مکعب در شهر های بجنورد (  یک باب مخزن با حجم ۱۰  هزار متر مکعب در گلستان شهر و یک باب مخزن ۲هزار متر مکعبی در سایت اداری منطقه ارکان) ، شوقان ( یک باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی ) و شهر تیتکانلو ( یک باب مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی ) در حال احداث می باشد و فاز مطالعاتی ۱۳ مخزن دیگر در شهر های چناران شهر ، حصار گرمخان ، شیروان ، زیارت ، قوشخانه ، صفی آباد ، جاجرم ، سنخواست ، آشخانه ، قاضی ، فاروج ، درق و راز  در حال انجام بوده و امید می رود تا اواخر سال جاری  شروع عملیات اجرای برخی از این ۱۳ پروژه نیز آغاز شود .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.