رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: علت کاهش قیمت ارز و سکه، تنظیم بازار و تزریق ارز و دلار به بازار بوده و این تزریق ارز سبب ثبات قیمت شده است.

ثبات بازار در گرو تزریق ارز و دلار به بازار است
 
به گزارش قدس آنلاین ، باقر معبودی‌نژاد ، در خصوص وضعیت بازارر و قیمت طلا، سکه و دلار، اظهار کرد: در حال حاضر سکه در بازار با قیمت 3 ملیون و 930 هزار تومان، دلار 12 هزار و 100 هزار تومان و طلا 18 عیار هر گرم  356 هزار و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر در بازار معامله انجام می‌گیرد و یکی از علت‌های رونق بازار اتمام ایام محرم و صفر و آغاز جشن‌ها و عروسی‌ها است که سبب خروج بازار از رکود بوده و خوشبختانه  بازار طلا و سکه مجدد رونق گرفته است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در خصوص علت کاهش قیمت دلار و سکه، خاطرنشان کرد: علت این کاهش قیمت تنظیم بازار و تزریق ارز و دلار به بازار است. همچنین یکی دیگر از دلایل این کاهش را می‌توان در دخالت مستقیم بانک مرکزی در بازار  جستجو کرد.
معبودی‌نژاد بیان کرد: همانطور که می‌دانید قیمت سکه تابعی از قیمت دلار است؛ با افزایش نرخ دلار در بازار داخلی، قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت و اکنون نیز با کاهش قیمت دلار به تبع قیمت طلا نیز روندی کاهشی داشته است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.