البرز- نیره پیرزوبخت گفت: در حال حاضر برای استاندارد خودروها شاخص‌های ما مانند قبل است و چیزی به آن افزوده نشده است.

شاخص استاندارد خودروها تغییری نکرده است/ ایران تنها مرجع صدور کالای حلال در جهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد پیش از ظهر چهارشنبه در هشتمین همایش استاندارد و کیفیت که در کرج برگزار شد، با بیان اینکه امسال به مناسبت روز جهانی استاندارد همایشی به صورت ملی در حال برگزاری است، گفت: دراین همایش ملی همه واحدهای تولیدی نمونه و همکاران آزمایشگاهی، بازرسی و مدیران کنترل کیفیت از سراسر کشور معرفی می‌شوند.

وی افزود: مهمترین شاخص ما برای برگزیده‌ها آزمایش‌هایی است که از خود نمونه محصول در کارخانه و نمونه محصول در استانهای دیگرمی‌گیریم.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به اینکه ایران تنها مرجع صدور کالای حلال درجهان است، گفت: ایران مفهوم حلال را در همه دنیا نشان می دهد و کشورمان می تواند در تجارت حلال نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: یکی از فعالیت های بزرگ سازمان استاندارد کشورصدور گواهی انطباق محصولات دانش بنیان است چراکه سیاست اقتصاد مقاومتی تکیه بر محصولات دانش بنیان است و این امرحائزاهمیت است.

پیروزبخت با اشاره به اینکه وارد فضای صدور گواهی ارزیابی انطباق شده ایم، افزود: به طور کلی استاندارد بایستی وارد همه مراحل زندگی شهروندان شود چراکه استانداردها شهر را هوشمند می کنند و شعار روز جهانی استاندارد بحث اهداف توسعه پایدار را دنبال می کند.

 وی افزود: این شعار نشان می دهد در عصر بین المللی نیز به مفاهیم کلان می اندیشند همچنین در کیفیت زندگی اثرگذار است.

رئیس سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: باید در جهت شهر هوشمند قدم بر داریم چراکه تحولات زیادی در انقلاب صنعتی چهارم رخ داده است و امیداریم سال آینده بعضی از واحدهایی که در این راستا قدم برمی دارند تقدیر شوند و الگویی برای سایر واحدها باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور ما از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی به سر می برد، افزود: تحریمها برای ما فرصتی خواهد بود تا توان خود را به کشورهای جهان نشان دهیم و بتوانیم روی پای خود بایستیم و وابستگی به کشورهای دیگر را کاهش دهیم.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: با پیاده شدن قانون های جدید سازمان استاندارد برنامه ما دررابطه با واحدهای تولیدی تغییراتی خواهد کرد تا واحدهایی که وارد حوزه دانش بنیان و انقلاب صنعتی چهارم می شوند در اولویت قرار بگیرند و تقدیر شوند.

این مسئول با بیان اینکه کشور ما جزء یکی از قطب های اقتصادی در دنیا قرار خواهد گرفت، گفت: امیدواریم در جهت ارتقا کیفیت کالاهای واحدهای تولیدی  بتوانیم حیات ویژه ای به بخش صنعت ببخشیم.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت استاندارد خودرو گفت: از یکم دی ماه سال جاری طبق صحبتهای قبل بازرسی ما از شرکت های خودروساز آغاز خواهد شد و ملاک ما برای این بازرسی همان ۸۵ مورد استاندارد در مورد خودروها است.

وی در پایان با بیان اینکه فعلا برای سخت‌تر کردن استاندارد خودروها گزینه جدیدی را مطرح نکرده‌ایم، تصریح کرد: نگرانی خودروسازها این است که با توجه به تحریم‌ها نتوانند خیلی از قطعاتشان را تامین کنند به همین جهت در حال حاضر برای استاندارد خودروها شاخص‌های ما مانند قبل است و چیزی به آن افزوده نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.