معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای برنامه نظام ارجاع در تمامی سطوح می‌توان شاهد تحقق اهداف عدالت اجتماعی در سلامت به شکل عادلانه به مردم بود.

۳۰۰۰ پزشک در مناطق محروم خدمت می کنند

دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه همایش نظام ارجاع الکترونیک در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأکید به اینکه برای ارائه ۱۰۰درصد خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران نیازمند که توان مالی ندارند، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای نظام ارجاع الکترونیک شاهد عدالت در سلامت در قالب دسترسی به خدمات براساس نیاز بیماران خواهیم بود. وی از پیشرفت‌های فناوری و علم پزشکی در سال‌های پس از انقلاب در کشور یاد کرد و اظهار داشت: این پیشرفت‌ها موجب شده درمان بیماران به شکل مطلوب‌تری انجام شود، اما در کنار این پیشرفت‌ها اگر نتوانیم برنامه نظام ارجاع را پیاده کنیم به اهداف عدالت در سلامت به شکل مطلوبی دست نخواهیم یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بهداشتی درمانی و تربیت نیروی پزشکی در کشور گسترش یافته، اظهار داشت: برای دسترسی همه مردم باید خدمات به صورت سطح‌بندی ارائه شود تا اقشار مختلف از خدمات مورد نیاز برخوردار شوند.

دکتر جان بابایی با اظهار اینکه باید میان دو حوزه بهداشت و درمان ریل‌گذاری شود، گفت: در حال حاضر با وجود گسترش تمام خدمات سلامت بازهم میان نظام شبکه بهداشت و حوزه درمان فاصله افتاده که بهترین شیوه برای ازبین بردن این فاصله و دستیابی به اهداف نظام سلامت، اجرای نظام ارجاع در قالب ارائه خدمات سطح‌بندی شده یعنی مراجعه بیماران ابتدا به سطح یک و بعد در صورت نیاز با برگه ارجاع به سطوح تخصصی و فوق تخصصی می‌باشد.

وی ادامه داد: امروز ۳۰۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم کشور خدمت می‌کنند و با ایجاد ۵۰۰ کلینیک ویژه وافزودن ۲۰ هزار تخت بیمارستانی به بخش درمان در سال‌های اخیر خدمات بیشتر و بهتری در حوزه سلامت به مردم ارائه‌ می‌گردد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.