از ابتدای سال ۹۷ فعالیت «هیئت رزمندگان مدافعین حرم عمار» با مدیریت سردار علی صلاحی از جانبازان دوران دفاع مقدس و یکی از فرماندهان خراسانی مدافعان حرم در کشور سوریه تشکیل شده است.

  اجرای ۱۳ برنامه فرهنگی توسط «هیئت رزمندگان مدافعین حرم عمار»

این هیئت که در راستای فعالیت هیئت مدافعین حرمین شریفین کشور شکل گرفته با استقبال و همراهی و نیزمشارکت خانواده‌ها و فرزندان شهدای مدافعان حرم در مشهد مواجه شده است که عمدتاً فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را با محوریت خانواده‌های شهدای مدافع حرم انجام می‌دهد.

سردار صلاحی در خصوص چگونگی شکل‌گیری و اهداف تشکیل هیئت رزمندگان مدافعین حرم عمار گفت: یکسال و نیم قبل سپاه پاسداران مشابه کاری که برای تشکیل هیئت رزمندگان اسلام در گذشته انجام داده بود اقدام به تأسیس هیئت مدافعین حرمین شریفین با مسئولیت آقای فیض الهی نمود پس از آن نیز قرار بر این شد که در استان‌هایی که شهید مدافع حرم و رزمنده مدافعین حرمین داشتند شاخه‌ای از این هیئت بنا نهاده شود که مسئولیت این کار در استان خراسان رضوی و شهر مشهد به من سپرده شد.

در همین راستا از ابتدای سال و دریافت تمامی مجوزها و مشخص شدن مسئولیت‌ها هیئت رزمندگان مدافعین حرم عمار فعالیت این هیئت آغاز شد. وی افزود: هیئت رزمندگان مدافعین حرم عمار در طول ۸ ماهی که از فعالیتش می‌گذرد تاکنون ۳۱۳ عضو از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و رزمندگان جذب کرده است که شامل تمامی خانواده‌های آن‌ها می‌شود. این هیئت در طول این مدت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تفریحی متنوعی را برای اعضای خود در نظر گرفته و اجرایی کرده است.

صلاحی همچنین اظهار داشت: در اولین چهارشنبه هر ماه که جلسه ماهانه هیئت برگزار می‌شود، چنانچه اعیاد یا ایام شهادت ائمه باشد مراسم مخصوص برگزار می‌شود و علاوه بر این چون بعد از شهادت شهدا شاید جشن تولدی برای فرزندان شهدا گرفته نشده باشد جشن تولد آن‌ها با حضور تمامی اعضای هیئت برگزار می‌شود ضمن اینکه سالگرد تولد و شهادت شهدا نیز با حضور خانواده آن‌ها بر سر مزارشان گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۳ برنامه فرهنگی مختلف با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و رزمندگان برگزار شده است که شکل و شمایل تفریحی داشته است که برگزاری تورهای سفری متنوع در هر فصل از سال از جمله این موارد است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.