معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: امسال ۲۸ تن عسل در زنبورستان های این شهرستان تولید شد که در مقایسه با سال گذشته هفت درصد افزایش دارد.

تولید عسل در تربت جام هفت درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی ممیزی افزود: ۲ هزار و ۸۶۶ کلنی در زنبورستان های این منطقه وجود دارد که این تعداد نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۷۶ زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را در این حوزه فراهم کرده اند.

وی گفت: امسال از هر کلنی ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم عسل در مناطق مستعد این شهرستان به دست آمده است.

ممیزی افزود: این شهرستان از نظر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی یکی از قطب های تولید عسل در استان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: به منظور خروج از تک محصولی و توسعه تولید سایر فراورده های زنبور عسل از قبیل ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور، گسترش زنبورستان ها از جمله برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان است.

وی گفت: در این راستا دوره های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان برگزار می شود تا با تکنیک و روش های نوین زنبورداری آشنا شوند که در صورت تحقق برنامه های مورد نظر علاوه بر تثبیت اشتغال موجود، درآمد زنبورداران نیز افزایش خواهد یافت.

ممیزی افزود: ۶۰ درصد زنبورداران این شهرستان زیرپوشش بیمه های این حوزه قرار دارند.

رشته کوه های صالح آباد، رونج، بزد، ابدال آباد و دشت رحمت آباد از بهترین مناطق برای تولید عسل در شهرستان تربت جام محسوب می شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.