رییس اتحادیه موبایل مشهد گفت: کاهش قیمت ارز فقط در بازار موبایل تاثیر خود را نشان داده است و در سایر بازارها تاثیری مشاهده نمی‌شود اما در بازار موبایل به هر میزان قیمت ارز کاهش یابد قیمت موبایل هم متعاقبا کاهش پیدا می‌کند.

سایه گرانی چطور از بازار موبایل برداشته می‌شود؟
به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری حدا درخصوص میزان تقاضا در بازار موبایل اظهار کرد: استاندارد بازار تقاضا ماهی ۲ میلیون دستگاه است که قبل از افزایش شدید قیمت ارز ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه  تقاضا می‌شد اما در حال حاضر این عدد به ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است یعنی یک سوم تقاضایی که تا فروردین داشتیم و یک پنجم نیاز استاندارد ماهانه است.
وی درباره علت کاهش تقاضا بیان کرد: افزایش قیمت ارز موجب شده است که مردم ترجیح دهند گوشی های خود را نگه دارند اما چون موبایل وسیله ای مصرفی است و عمر مفیدش ۱۸ ماه است بعد از مدتی به مشکل می‌خورد، بطوری که غیرقابل تعمیر می‌شود و در آن هنگام مردم مجبور به خرید مجدد موبایل می‌شوند.
اکبری حداد با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در واردات قطعات موبایل وجود دارد، عنوان کرد: همه قطعات موبایل بی کیفیت شده است و استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود. وی ادامه داد: مهم ترین مشکلات ما روی LCD های بی کیفیت در بازار است چرا که قیمت ها گران شده و واردکنندگان قطعات ارزان‌تر وارد می‌کنند که استاندارد خاصی هم برای آن در نظر گرفته نشده است و نظارتی در واردات قطعات و لوازم جانبی که مهم تر از خود گوشی است وجود ندارد.
رییس اتحادیه موبایل مشهد درخصوص میزان عرضه در بازار موبایل خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در تامین بازار مشکل داریم چرا که در واردات کالا تخفیفات ارزی تعلق نمیگیرد و ثبت سفارش اکثرا بسته است و متاسفانه کالا به صورت مسافری تامین می‌شود.
وی درباره قیمت موبایل در آینده پیش بینی کرد: اگر در واردات کالا با مشکلات تامین ارز مواجه شویم و دولت هم اجازه ندهد که حداقل در این بخش بازرگان بدون انتقال ارز کالا وارد کند ما بیشتر از این کاهش قیمت نخواهیم داشت مگر اینکه قیمت ارز کاهش یابد اما اگر این مشکلات و موانع حل شود حتی اگر قیمت ارز هم کاهش نیابد ما احتمالا در بازار موبایل کاهش ۲۰ درصدی قیمت خواهیم داشت.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.