مرکز تحقیقات صداوسیما به مناسبت هفته پژوهش و به پاس پنجاه سال افکار سنجی در کشور اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران را برگزار می‌کند.

برپایی اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکار سنجی ایران در رسانه ملی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مرکز تحقیقات صداوسیما به مناسبت هفته پژوهش و به پاس پنجاه سال افکار سنجی در کشور اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران را ۲۵ آذر ۹۷ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما برگزار می‌کند.  

این همایش ملی که با هدف هم افزایی و گردآوری دانش بومی در حوزه پیمایش و افکار سنجی در کشور برگزار می‌شود دارای سه محور «مباحث کاربردی وعملیاتی»،«مباحث نظری وچشم اندازها» و «روش شناسی و آمار» است.

علاوه بر این  به منظور تخصصی‌تر برگزار شدن این همایش سه پنل با عناوین«روش‌شناسی مطالعات پیمایشی و افکار سنجی»، «افکار سنجی‌ها انتخاباتی» و «چالش عملی اجرای پیمایش» در ایران پیش بینی شده است.

برای انتقال تجربه متخصصان حوزه پیمایش به علاقه مندان نیز، سه کارگاه آموزشی با عنوان «روش‌های آماری انتخاب سؤال برای پرسشنامه»، «نمونه‌گیری در پیمایش‌های تلفنی و موبایلی» و« اشتباهات رایج در مطالعات پیمایشی و افکارسنجی» در نظر گرفته شده است.

مرکز تحقیقات صدا و سیما اولین همایش در حوزه مطالعات پیمایشی و افکار سنجی را با مشارکت مرکز آمار ایران، پژوهشکده آمار، مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری، مرکز افکار سنجی ناجا و اداره کل مطالعات اجتماعی- فرهنگی شهرداری برگزار می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.