سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت:بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهری نیازمند مشارکت همه بویژه مردم این محلات است.

بازآفرینی پایدار محلات فرسوده نیازمند مشارکتی همگانی است/خراسان رضوی دارای ۳۱ شهر و ۵۸ محله نیازمند به بازآفرینی است

به گزارش قدس آنلاین، وحید قربانی، سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف شهری گفت: بزرگترین سرمایه‌های موجود در محلات، سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و علاقه مردم به محلات خود است که این امر زمینه ساز جذب سرمایه گذار و رونق کسب و کار می باشد.
 
وی افزود: محوراصلی در بازآفرینی محلات، درک مشترکی است که دستگاه‌های اجرایی مسئول نسبت به موضوع بازآفرینی دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری بیان داشت: بازآفرینی شهری کارویژه دولت، است، و مطابق با برنامه ششم توسعه، رشد کالبدی شهر به همراه توسعه اجتماعی و اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و توسعه صرفا کالبدی در شهرمتوقف شده است.

در این جلسه، برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهرگناباد برای ۷ محله با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال تصویب شد و برنامه اقدام مشترک محلات هدف بازآفرینی استان خراسان رضوی از محل صندوق توسعه ملی، مورد بررسی و بازنگری قرارگرفت.

طبق برنامه ششم توسعه، خراسان رضوی دارای ۳۱ شهر و ۵۸ محله هدف بازآفرینی با مساحت شهری بالغ بر ۵۲ هزار و ۸۴۵ هکتار می‌باشدو ۵/۶ درصد از کل وسعت برنامه ریزی شده برای بازآفرینی در کشور را در برمی گیرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

  انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.