۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 633480

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری ۳ عضو یک باند کلاهبرداری خبر داد و گفت: این افراد با انجام فال و طلسم در فضای مجازی، از کاربران ساده لوح کلاهبرداری می‌کردند.

مراقب رمالان اینترنتی باشید!

سرهنگ جواد جهانشیری با تشریح جزئیات دستگیری این متهمان اظهار داشت: در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتای استان، یک گروه رمالی که با فریب افکار عمومی در تلگرام اقدام به جذب تعداد زیادی عضو در این شبکه اجتماعی کرده بودند، شناسایی شدند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا سپس با انجام تحقیقات فنی و اقدام به موقع توانستند ضمن شناسایی ۳ متهم به رمالی اینترنتی و مخفیگاه آنان، با هماهنگی قضایی این افراد را به همراه تجهیزات و ادوات رمالی دستگیر کنند. پس از دستگیری متهمان مشخص شد فردی که اقدام به راه‌اندازی کانال رمالی در تلگرام کرده بود، زنی میانسال بوده که این زن پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با ادله فنی، به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد که با فریب و کلی گویی، اعضای کانال موصوف را فریب داده است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده از تراکنش‌های یکی دیگر از اعضای این باند مشخص شد فقط در یک حساب آن‌ها طی مدت یک ماه ۹۸ میلیون ریال واریزی از سوی مشتریان انجام شده است که سایر حساب های آن‌ها نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به شگرد متهمان افزود: این باند کلاهبرداری و رمالی اینترنتی در سراسر ایران عضو داشته و با گرفتن فال و ارسال طلسم برای مشتریان خود، ادعای پیشگویی و تغییر احوال جاری آن‌ها را داشتند که پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی متهمان مشخص شد برخی مشتریان تا حدی به این باند کلاهبرداری و رمالی وابسته شده بودند که برای هراقدام و آغاز به کاری، با انجام فال و واریز مبالغی از ۶۰۰ هزار ریال به بالا تصمیم خود را بعد از پیشگویی‌های این باند کلاهبرداری اجرایی می‌کردند.

سرهنگ جهانشیری گفت: با توجه به مستندات موجود متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: هویت پنهان افراد در فضای مجازی و سهولت جعل هویت در شبکه‌های اجتماعی منجر شده است تا کلاهبرداران از این بستر سوء استفاده کرده و تحت عناوین مختلف، از مردم و کاربران کلاهبرداری کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.