۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 633666

۲۷ اثر بردسکن در نوبت ثبت ملی است

۲۷ اثر بردسکن در نوبت ثبت ملی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بردسکن گفت: هم اکنون در این شهرستان ۳۰ اثر ثبت ملی  و جود دارد و ۲۷ اثر دیگر نیز در نوبت ثبت ملی است.

احمد صابری زارع افزود: تعداد جاذبه‌های گردشگری بردسکن از ۱۷۰  به ۲۲۰ اثر افزایش یافته است.

وی گفت: هم اکنون  ۸ طرح میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری، کارگاه برج کشمر، مناره فیروزآباد، سرویس بهداشتی فیروزآباد، مرمت مسجد بازار بردسکن، خانه علمی، موزه مردم‌شناسی و آب انبار سید باقر در دست مرمت و بازسازی است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بردسکن افزود: هم اکنون سه اقامتگاه بوم‌گردی در روستای کبودان بردسکن فعال است و ۶ واحد دیگر اقامتگاه بوم‌گردی در باب‌الحکم، حطیطه، درونه و کاسف و نیز حاشیه جاده بردسکن سبزوار با دریافت مجوز بزودی گشایش می یابد.

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بردسکن گفت: با تصویب و تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی مشکلات معمول رفع می‌شود.

بهروز بنیادی با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تاثیر و نقش آن در روستاها و ترویج فرهنگ سفر و گردشگری بر لزوم توجه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد و نصب تابلوهای گردشگری و معرفی اماکن مهم در حاشیه جاده‌ها را خواستار شد.

وی با بیان لزوم توجه به‌کویر و کفه نمکی، جذب سرمایه‌گذار در این خصوص را مهم و قابل پیگیری دانست و بر همکاری بنیاد مسکن و میراث فرهنگی در خصوص طرح‌های هادی روستایی تاکید کرد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.