رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه تلاش‌های صورت گرفته در مبارزه با فساد ناکافی است، گفت: هنوز هم گزارشات نگران‌کننده‌ای از سطح سازمان‌ها و مناطق دریافت می‌کنیم که افرادی بی‌ریشه در فضاهای شهرداری رفت‌وآمد می‌کنند و برای انجام کار مردم از مسیرهای خلاف استفاده و در ازای آن مبالغی را دریافت می‌کنند.

هنوز گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از فساد در شهرداری دریافت می‌کنیم
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری در آغاز چهل‌وچهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، با گرامی‌داشت روز جهانی مبارزه با فساد، اظهار کرد: گرچه نمی‌توان مقوله فساد را محدود به یک روز کرد و مقصود از نام‌گذاری این روز توجه به این مسئله است وگرنه مبارزه با فساد روز و ساعت نمی‌شناسد.
وی ادامه داد: فساد پدیده‌ای مشمئزکننده‌ای است که با عدالت، مبانی اخلاقی و حقوق شهروندی در تعارض است. این وظیفه تمامی آحاد جامعه –از شهروندان عادی تا نهادهای ناظر و دستگاه‌های اجرایی- است و یکی از لوازم مورد نیاز برای مبارزه با آن این است که گلوگاه‌هایی که فساد از آن‌ها مجال رشد پیدا می‌کند را ببندیم.
حیدری تصریح کرد: در این زمینه از همه همکاران که در زمینه شفافیت و مبارزه با فساد تلاش داشتند تشکر می‌کنم، اما این تلاش‌ها ناکافی است. با این وجود هنوز هم گزارشات نگران‌کننده‌ای از سطح سازمان‌ها و مناطق دریافت می‌کنیم که افرادی بی‌ریشه در فضاهای شهرداری رفت‌وآمد می‌کنند و برای انجام کار مردم از مسیرهای خلاف استفاده و در ازای آن مبالغی را دریافت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و شفافیت یکی از دغدغه‌های شورای پنجم است و جلسه‌ای نیست که اعضای شورا دور هم جمع نشویم و در این زمینه صحبت نکنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: شورای شهر مشهد هم در حوزه نظارت عالیه به طور جد به این مسئله ورورد کرده‌ایم و امیداریم این اطمینان را به شهروندان بدهیم که می‌توان تمام کارها را از طریق قانونی طی کرد. با طرحی که شورای شهر تصویب کرده از شهروندانی که با مواردی از فساد رو به رو شده و آن را اطلاع‌رسانی کنند حمایت می‌کنیم.
وی گفت: موضوع شفافیت باید هم‌چنان با سرعت تداوم و گسترش پیدا کند. ما هیچ خطایی را از هیچ حوزه و منطقه شهرداری نمی‌پذیریم و باید نظارت‌ها باید به طور پیوسته انجام شود.
حیدری اضافه کرد: واحدهای نظارتی و بارزسی باید با جدیت این مسئله را پیگری کنند و امیدواریم این مدیریت شهری برای تحقق این خواست شورا را در بخش‌های مختلف تلاش جدی داشته باشد که بتوانیم با فساد مبارزه جدی داشته باشیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.