حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا توصیه کرده اند که تا می توانید از میوه های تازه و رسیده مصرف کنید.

چگونه میوه‌ها را تازه و طولانی‌تر نگهداری کنیم؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: تمام خواص و فوایدی که برای میوه ها گفته و نوشته اند، در مورد میوه های تازه و سالم است، میوه های پیر فاقد خواص و ویتامین اند، به خصوص اگر گندیده باشد که لانه میکروب ها و بیماری ها هستند.

اصولا تمام خوراکی ها فاسد و گندیده، حامل و ناقل میکروب ها هستند ولی با این فرق که خوراکی های گوشتی و چربی دار، یک نوع انقلاب و بهم خوردگی را در شکم ایجاد می کنند که همان مایه استفراغ، قی و اسهال می شود، اگر بیمار از این دو حالت جان سالم به در ببرد، دیگر خطر تسلط و نفوذ میکروب ها بر او کمتر است؛ به طور مثال،خوردن انجیر هرگاه گندیده باشد، شپش تولید می کند.

ولی میوه ها و سبزیجات این انقلاب را در مزاج به وجود نمی آورند، در نتیجه فرصت خوبی به میکروب ها می دهند، بنابر این حتی المکان باید از میوه‌های تازه و جوان مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: خوردن "گوشت خام" چه ضررهایی برای بدن دارد؟

میوه ها را جز در موقع خوردن نشوئید زیرا در طبیعت برای اینکه میوه شما تا مدتی سالم بماند، به امر خالق طبیعت روی آن ها سم پاشی شده است، بعضی چرب و بعضی دیگر پوشش های پنبه ای و غیره روی آن ها کشیده شده تا از نفوذ هوا و میکروب های خارجی محفوظ بماند.

به دلایل بالا شستن و پاک کردن میوه ها جز در وقت خوردن صلاح نیست و شما هم اگر مایلید که بهتر و بیشتر میوه ها را تازه نگهداری کنید، آن ها را به روغنی‌جات بیالایید و لای پنبه نگهداری کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.