مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: سومین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای زندانیان سراسر کشور با حضور شرکت‌کنندگان از 27 استان کشور به‌صورت انفرادی و تیمی در مشهد آغاز شد.

آغاز مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای زندانیان سراسر کشور در مشهد/ ورزش دینی روح زندانیان را صیقل می‌دهد
به گزارش قدس آنلاین ، فرزاد فتاحی  با بیان اینکه سومین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای زندانیان سراسر کشور با حضور شرکت‌کنندگان از 27 استان کشور به‌صورت انفرادی و تیمی در مشهد آغاز شد، گفت: این مسابقات با مشارکت فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان، اداره کل امور زندان‌ها و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از امروز ۲۱ آذر ماه به‌میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: در این دوره از مسابقات، ۱۱۱ نفر در بخش هنرهای فردی، ۱۰۰ نفر در بخش کشتی پهلوانی و ۱۰ تیم از ۲۷ استان در سه روز با یکدیگر به‌رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسابقات ورزشی زندانیان سال‌های سال است که در حال برگزاری است، اضافه کرد: چند سالی است که این مسابقات فقط در قسمت ورزش‌های زورخانه‌ای با هدف توسعه ورزش دینی، پهلوانی و اخلاقی زورخانه‌ای در بین زندانیان صورت می‌گیرد.

فتاحی ادامه داد: با توجه به‌تاثیرگذاری این رشته ورزشی در توسعه اخلاق پهلوانی در جامعه با برگزاری این رویدادها و حضور فعال افرادی که بنا به‌دلایل مختلف در زندان‌ها به‌سر می‌برند می‌تواند در رشد فرهنگی و ورزشی جامعه موثر واقع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد در مشهد و توفیق زیارت حضرت رضا(ع) خود می‌تواند عامل موثری در بهتر انجام شدن این مسابقات باشد، همچنین، تمام سعی ما بر این است که خراسان رضوی مانند همیشه میزبان خوبی برای زائرین امام هشتم(ع) باشد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.