عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ساختمان کوزه کنانی بخشی از میراث مشهد بوده، قطعا اگر مردم از تخریب این خانه مطلع شوند واکنش نشان خواهند داد.

ساختمان کوزه‌کنانی بخشی از میراث مشهد است/خبر تخریب این خانه را پیگیری خواهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با مشهد فوری با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تخریب خانه تاریخی کوزه کنانی، گفت: بنده نسبت به این موضوع اظهار تاسف می‌کنم که دستگاه‌های ما بدون توجه به حساسیت‌های معنوی کشورمان به راحتی از کنار آن‌ها عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: گاهی سرمایه‌های مادی مانند صندوق ذخیره ارزی در کشور داریم اگر در موقعیتی نتوانستیم از آن‌ها دفاع کنیم تجدیدپذیر هستند اما بعضی از سرمایه‌ها مانند یکمیراثی ساختمان میراثی اگر از آن مراقبت نکنیم با خاک یکسان خواهد شد.

پژمانفر تاکید کرد: اگر این تخریب رخ داد فرزندان و نسل آینده ما را نسبت به کوتاهی در این حوزه بازخواست خواهند کرد که چرا نسبت به حفظ این سرمایه‌ها تلاش نکردید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ساختمان کوزه‌کنانی یکی از ساختمان‌های ارزشمند مشهد محسوب می‌شود، ابراز کرد: این ساختمان بخش قابل توجهی از فرهنگ و تاریخ مشهد به شمار می‌رود اتفاقات متعددی که در دوره‌های مختلف قاجار و پهلوی اول در این ساختمان رخ داده بخشی از تاریخ ما به شمار می‌رود.

وی با ابراز تاسف نسبت به این موضوع که به خاطر یک رای یک ساختمان رل از جرگه میراثی‌بودن خارج می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه در کشور مافیای قدرت و ثروت، اصل ثروت خود را از چپاول میراث فرهنگی به دست می‌آورند، ساختمان‌های میراثی را خریداری کرده و با رایزنی‌هایی که در مسیر محاکم قضایی انجام می‌دهند این ساختمان را از میراثی بودن خارج و به یک قیمت بالا به فروش می‌رسانند.

پژمانفر تاکید کرد: ساختمان کوزه کنانی بخشی از میراث مشهد بوده، قطعا اگر مردم از تخریب این خانه مطلع شوند واکنش نشان خواهند داد.

این نماینده مجلس ابراز کرد: برخی دوستان در دوره قبل تجمع کردند و جلو این تخریب گرفته شد اما دوباره شایعات نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

وی گفت: با مسئولان میراث فرهنگی تماس گرفته و موضوع را مطرح کرده‌ام همچنین در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پیگیری خواهم کرد.

پژمانفر بیان کرد: امیداورم مسئولان ذی‌ربط مردم را همراهی کرده و نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.