مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ازدو هزار و ۴۰۰ عطاری در مشهد، حدود ۵۰۰ عطاری مجور قانونی فعالیت دارند.

فقط ۵۰۰ عطاری در مشهد مجوز قانونی دارند/عطاری‌ها حق فروش داروی دست ساز ندارند
به گزارش قدس آنلاین، سید جواد مجتبوی مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عطاری‌های دارای مجوز پس از طی دوره‌های آموزشی و بر اساس ضوابط تعریف شده استاندارد مجاز به فروش گیاهان دارویی شده اند.
وی تصریح کرد: فروشگاه گیاهان دارویی عنوانی است که مراکز می‌توانند از آن برای فروش محصولات خود استفاده کنند و حق تهیه داروی دست ساز یا تبلیغ محصول خاصی در محل کسب خود را ندارند.
مجتبوی با بیان اینکه از سوی وزارت بهداشت آیین نامه‌ای برای شناسایی افراد توانمند در حوزه طب ایرانی و مکمل ابلاغ شده است، اظهار داشت: افرادی که دارای توانمندی خاصی هستند می‌توانند در دوره زمانی شش ماهه توانمندی خود را به دانشکده طب ایرانی اعلام کنند تا پس از تایید اساتید پزشکی، به عنوان حکیم می‌توانند در سلامت کده‌ها مشغول فعالیت شوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از مراکز بدون هیچ مدرک پزشکی در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کنند که در صورت اطلاع این مراکز پلمپ می‌شوند و با تکرار آن فک پلمپ تنها با مجوز دادگستری انجام خواهد شد.
مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخی با استفاده از نام طب اسلامی، خدماتی را ارائه می‌دهند که صلاحیت آن را ندارند، گفت: این مراکز پلمپ شده است، اما هنوز هم رگه‌هایی از آن در گوشه و کنار شهر یا فضای مجازی مشغول فعالیت هستند.
مجتبوی با بیان اینکه دانشکده طب ایرانی و مکمل در حوزه آموزش نیز فعالیت می‌کند، افزود:سال گذشته ۵۰نفر و امسال ۱۲۷ پزشک عمومی زیر پوشش دوره‌های آموزشی کوتاه مدت قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد:هدف از این آموزش‌ها این است که مداخله گری‌ها در درمان کاهش یابد و به صورت قانونی و با شرایط استریل انجام شود.
مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه از نظر وزارت بهداشت تنها پزشکان اجازه طبابت دارند، تصریح کرد: از همین رو از اقداماتی مانند رگ گیری و حجامت در این مراکز جلوگیری می‌شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.