سرپرست مدیریت امور منابع آب مشهد گفت: به دلیل کاهش آب و بارندگی کم مشکلاتی پیرامون کیفیت آب مشهد پیش آمده که در سال جدید برنامه ریزی تامین اب بدون نیاز به سد دوستی انجام می شود.

تامین آب مشهد در سال جدید بدون نیاز به سد دوستی

به گزارش قدس آنلاین  ، محمد برزویی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هم اکنون سدی که بین دو کشور ایران و ترکمنستان میباشد سهم تامین ۵۰ درصدی اب را بین دو کشور دارا میباشد.


وی افزود: مقدار حجم آبی که در این سد ذخیره میباشد ۱۶۳ میلیون متر مکعب می‌باشد که از اغاز سال جاری ۱۹ میلیون متر مکعب آب به این سد وارد شده است.

برزویی گفت:ظرفیت سد دوستی که بین دو کشور ایران و ترکمنستان مشترک میباشد یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون مترمکعب است.

سرپرست مدیریت امور منابع آب مشهد ضمن اعلام غیر مجاز بودن ۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان افزود: در ۴۵ روز گذشته ۷۰ چاه غیر مجاز مورد انسداد قرار گرفتند که بدین طریق سه میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد و انسداد این چاه‌ها که هر کدام عمق بین ۱۰۰ تا ۲۲۰ متر را داشته اند، اقدام منحصر به فردی بوده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون حدود ۱۵ درصد از ظرفیت سدهای استان آب دارد و بقیه خالی از آب می‌باشد.

رضا نوروز زاد توان و ظرفیت ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را در مجموع یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

همچنین شهروندان می‌توانند تخلفات آبی که در حوزه چاه‌های غیر مجاز و ... مشاهده میکنند را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۳۹۴ و یا تلفن گویای ۳۱۴۳۵ اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.