البرز-عزیزالله شهبازی با بیان اینکه برنامه ریزی در جهت احیا و راه اندازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال با اهتمام ویژه ای در دستور کار قرارگرفته است، گفت: تمامی ظرفیت ها طی برنامه ریزی دقیق و در راستای رشد و توسعه البرز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

راه اندازی واحدهای غیرفعال صنعتی در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، عزیز الله شهبازی استاندار البرز صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح مراکز دانش بنیان طراحی و تولید تورهای قفس پرورش ماهی در دریا که از طریق ویدئو کنفرانس توسط معاون اول رییس جمهور صورت گرفت، اظهار کرد: پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان البرز از برترین های کشور هستند.

شهبازی با اشاره به اینکه در حوزه پرورش آبزیان به همت پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی اقدام نوینی صورت گرفته است، گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه، پرورش ۲۰۰ هزار تن آبزی تحت عنوان ماهی در قفس در دستور کار است که با این تکنولوژی، آبزیان با کیفیتی قابل رقابت با محصولات خارجی، تولید می شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر است از این رو فناوری جدید تورهای پرورش ماهی در قفس گامی موثر در این راستا  خواهد بود.

شهبازی به مهمترین مسئولیت های محوله از سوی رییس جمهور و وزیر کشور به استانداران  اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی در جهت احیا و راه اندازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال با اهتمام ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان البرز گفت: البرز به جهت ظرفیت های موجود و زیرساخت های طبیعی، دارای جذابیت های فراوانی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

شهبازی با تاکید بر اینکه مدیران باید در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید، انضباط اجتماعی و مالی، بهره برداری از ظرفیت های بومگردی و طبیعت گردی استان و... برنامه محور اقدام کنند، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، ظرفیت ها و منابع غنی البرز احصا شده و با توجه به تعامل و همراهی موجود، تمامی امکانات طی برنامه ریزی دقیق در راستای رشد و توسعه البرز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: فرودگاه پیام به عنوان یک فرصت مغتنم در راستای رونق صادرات غیر نفتی و توسعه سرمایه گذاری در البرز است.

شایان ذکر است تورهای پرورش ماهی در قفس توسط محققان جهاد دانشگاهی برای پرورش ماهی در محیطی ایزوله به مرحله تولید رسیده است.

برای این تکنولوژی حدود ۳ سال تا رسیدن به تولید زمان صرف شده است و مطالعات میدانی آن در دریای خزر، خلیج فارس و پشت سد کارون ۴ صورت گرفت همچنین هر تور حدود ۵۰ تن پرورش ماهی را همراه دارد.

این تورها با استاندارد و کیفیت نروژ تولید می شود و قیمت پایین تری دارد، این اقدام در آینده نزدیک به سودآوری قابل توجهی می رسد و این مجموعه حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.