در برخی قبوض تلفن ثابت شرکت مخابرات علاوه بر آبونمان، آیتمی با عنوان «حداقل کارکرد» وجود دارد که سال هاست برای مشترکان محاسبه می‌شود اما داستانی نامعلوم دارد.

کم حرف‌ها جریمه می‌شوند!

داستان این آیتم از این قرار است که اگر مشترکی در هر دوره محاسباتی قبض، مبلغی کمتر از حداقل کارکرد هزینه تماس داشته باشد، ما به التفاوت تا حداقل کارکرد را باید بپردازد و یا به عبارت دیگر اگر مالک خطی، شماره تلفن ثابتی را بلااستفاده کنار گذاشته باشد، باید هزینه حداقل کارکرد را به شرکت مخابرات پرداخت کند.

در ادامه این داستان باید متذکر شد این آیتم در حالی سال‌ها بی سرو صدا در قبوض تلفن ثابت مشترکان شرکت مخابرات جا خوش کرده که چون آبونمان دریافت می‌شود نوعی تخلف آشکار به شمار می‌آید.

 جریمه کم صحبت کردن

یکی از مشترکانی که هم «آبونمان» و هم «حداقل کارکرد» را در قبض تلفن ثابت پرداخت می‌کند، در گفت وگو با گزارشگر ما می‌گوید: طبق قانون اگر مشترکی تا یک سقفی از طریق تلفن ثابت تماس داشته باشد، این آیتم باید از قبض تلفن او حذف شود.

وی با بیان اینکه آیتم «حداقل کارکرد» از نظر شرکت مخابرات، جریمه کم صحبت کردن مشترکان به شمار می‌آید، می‌افزاید: این اجحاف در حالی به حقوق مشترکان شرکت مخابرات وارد است که تمامی مشترکان آبونمان را هم پرداخت می‌کنند.

مشترک دیگری هم با نشان دادن قبض تلفن ثابت منزلش می‌گوید: با وجود اینکه در قبض صادر شده برای شماره تلفن ما کارکرد برای داخل استان، خارج استان و همراه اول محاسبه شده، اما حداقل کارکرد هم دارد.

وی با انتقاد از اینکه میزان حداقل کارکرد اصلاً مشخص نیست، می‌افزاید: وقتی برای قبضی با این همه کارکرد باز هم این آیتم لحاظ می‌شود، پس حداقل کارکرد باید رقم زیادی باشد.

او با بیان اینکه شرکت مخابرات به جای تشویق مشترکان کم مصرف به دنبال جریمه کردن مشترکان به دلیل کم صحبت کردن است، اظهار می‌دارد: از طرف دیگر شرکت مخابرات متناسب با مبلغ قبض، مالیات و عوارض هر دوره را افزایش می‌دهد.

 توپ مخابرات در میدان سازمان مقررات

گزارشگر ما برای واکاوی این موضوع به سراغ روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی می‌رود.

حسن‌پور بدون توضیح در خصوص چگونگی محاسبه آیتم حداقل کارکرد می‌گوید: اطلاع رسانی در این خصوص باید از سوی سازمان مقررات صورت بگیرد. به گفته این مقام مسئول میزان «حداقل کارکرد» در قبوض مشترکان مخابرات طبق بخشنامه سازمان تنظیم مقررات از مشترکان دریافت می‌گردد.

وی با بیان اینکه طبق این بخشنامه اگر مشترکی در هر دوره مبلغی کمتر از حداقل کارکرد هزینه تماس داشته باشد، مابه التفاوت تا حداقل کارکرد را باید بپردازد، می‌افزاید: تنها در صورتی که کارکرد هزینه تماس مشترک بیشتر از حداقل کارکرد باشد دیگر هزینه حداقل کارکرد در صورتحساب مشترک منظور نمی‌گردد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.