رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: بی‌تردید فعالیت‌های حوزه هنری برای بهار و نوروز نباید به المان‌ها محدود شود و سعی کرده‌ایم تا به آنها تنوع بدهیم؛ در زمینه المان سعی خواهیم داشت تا به سمت المان‌های دائمی حرکت کنیم.

هزینه‌های استقبال از بهار مشهد و سهم المان‌های موقت کاهش می‌یابد
به گزارش قدس آنلاین ، احسان اصولی اظهار داشت: بکارگیری و استفاده از المان‌های نوروزی در فضای عمومی شهر ابزاری است تا مجموعه‌ای از اهداف را دنبال کند.

اصولی با بیان اینکه زندگی شهری و فضایی که تحت تاثیر گسترش شهر در جامعه ایجاد شده سبب می‌شود تا افراد زندگی یکنواختی داشته باشند، گفت: وجود بعضی از نشانه‌ها و ابزارها و فضاهایی نظیر المان‌ها می‌تواند سبب تلطیف فضای شهر شود و برخی نیز یادآور دوران گذشته باشد؛ بنابراین المان‌های نوروزی را نمی‌توان عملی اصراف و غیرضروری تلقی کرد.

وی افزود: شورای پنجم شهر مشهد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از ابتدای فعالیت خود تاکید داشته که المان‌های موقت نوروزی نباید تمام سهم رویداد بهار و نوروزی را شامل شود و اقدامات متنوعی برای ایجاد نشاط در این ایام مورد توجه قرار گیرد. پیرو همین رویکرد، اعتبارات حوزه بهار صرفا در بخش المان‌های موقت اختصاص پیدا نکرده و آن را به سمت سایر رویدادها سوق داده‌ایم؛ به عنوان مثال می‌توان به اجرای تئاتر خیابانی اشاره کرد.

اصولی با بیان اینکه مدیریت شهری پنجم شهر مشهد درصدد بوده تا هزینه‌های شهرداری را در زمینه طرح استقبال از بهار کاهش دهد، اظهار کرد: پیرو همین رویکرد، سعی کردیم تا مشارکت‌های مردمی را گسترش دهیم و سال گذشته 3 محله از منطقه 9 شهرداری مشهد به واسطه گروه‌های مردم نهاد و طبق خواست و میل ساکنان آراسته شد.

عضو شورای شهر مشهد گفت: بی‌تردید فعالیت های حوزه هنری برای بهار و نوروز نباید به المان‌ها محدود شود و سعی کرده‌ایم تا به آنها تنوع بدهیم؛ در زمینه المان سعی خواهیم داشت تا به سمت المان‌های دائمی حرکت کنیم و سهم المان‌های موقت کاسته شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.