همدان- کامران گردان گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمان یا ارگانی است و هرچه این سرمایه از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار باشد، موفقیت سازمان بیشترخواهد شد.

نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمان یا ارگانی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، کامران گردان رئیس شورای اسلامی در جلسه در صحن شورا اظهار کرد: توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در شهرداری به عنوان یک نهاد خدمتگذار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این اقدام منافع دوجانبه‌ای برای شهرداری و مردم در پی دارد.

وی یکی از شاخص‌های برتری یک سازمان به سازمان دیگر دارا بودن نیروی انسانی متعهد دانست و افزود:  وجود کارکنان متعهد وجهه سازمان را در اجتماع ارتقاء می‌دهد و زمینه رشد و توسعه آن را فراهم می‌کند؛ برعکس نیروی انسانی با تعهد اندک، نه فقط خود در جهت نیل به اهداف سازمان حرکت نمی‌کند بلکه در ایجاد فرهنگ بی تفاوتی نسبت به مشکلات سازمان موثر است.

گردان با اشاره به جذب نیرو در سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اظهار کرد: با نظارت عالی شورا برای نخستین بار در شهرداری همدان استخدام نیرو به صورت شفاف و عادلانه تر با شاخصه های مشخص صورت گرفت.

آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا از طریق صدا و سیما

حمید بادامی نجات رئیس کمیسیون آموزش پژوهش و فناوری شورای عالی استان ها و نایب رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه ضمن تشریح برگزرای دوازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها، به حضور نمایندگان صدا و سیما در جلسه کمیسیون آموزش اشاره کرد و از رایزنی این کمیسیون با صدا و سیما برای آموزش اعضای شوراها از رسانه ملی خبر داد.

بادامی نجات گفت: با توجه به ماده  ۸۸ و ۱۰۱ قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات قانون شوراهای اسلامی که آموزش شوراها را بر شورای عالی استان ها و صدا و سیما تکلیف کرده است ما نمایندگانی از صدا و سیما دعوت کردیم تا بعد از همفکری زمینه آموزش شوراها  از صدا و سیما را فراهم کنیم.

وی با اشاره به حضور صوفی دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما و دکتر احمدی رئیس شبکه آموزش صدا و سیما در جلسه کمیسیون، گفت: حضور این افراد در جلسه کمیسیون برای استفاده از ظرفیت رسانه ملی در جهت آموزش شوراها بود که پس از رایزنی ها دستور العملی  بین شورای عالی استان ها و صدا و سیما تدوین شد.

بادامی نجات با بیان اینکه اعضای شوراها باید در خصوص قوانین و ضوابط شوراها آشنا باشند، افزود: بر اساس رایزنی صورت گرفته مصوب شد آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای سراسر کشور از طریق شبکه آموزش صدا و سیما انجام شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان همچنین به بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون تشکیل و وظایف شوراها در خصوص ارائه گزارش برنامه بودجه تمامی سازمانها و موسسات دولتی و غیر دولتی به شورای شهر، یادآور شد: در این راستا در شورای عالی استانها آیین نامه اجرایی بند ۳۲ مصوب شد که در صورت تصویب در هیئت دولت ، گامی در جهت تحقق مدیریت یکپارچه شهری خواهد بود.

بادامی نجات اضافه کرد: با توجه به بحث اجرای قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که در سال ۸۷ به صورت آزمایشی بوده و در دوسال اخیر هم تمدید شده، این موضوع ضمن تصویب در شورای عالی برای پیگیری جهت اجرا به مجلس ارسال شد.

سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با توجه به ساخت و سازها چه در زمان نوسازی و چه در زمان تفکیک باغات با ضوابط خاص خود و نیز زمان صدور پروانه ساختمانی باغات دو هزار متر در محدوده شهری، متاسفانه در این راستا درختان زیادی قطع می شود که شاهد جایگزین فضای سبز این مکانها نیستیم.

عسگریان با تاکید بر ایجاد فضایی جایگزین برای قطع درختان، افزود: در بسیاری از مکانهایی که ساخت و ساز صورت می پذیرید به مرور طراوت و سرسبزی منطقه را از دست می دهیم که این امر نیازمند جایگزین کردن مکانی برای فضای سبز است.

وی ایجاد فضای جایگزین برای فضای سبز و  قرص درختانی که در ساخت و سازهای محدوده شهری قطع می شود را ضروری دانست و اضافه کرد: می توان با ملزم کردن مالکینی به قرص درختان در هنگام صدور پایان‌کار ساختمانی از بین رفتن فضای سبز را گرفت .

عسگریان یادآور شد: لازم است طرحی تهیه شود تا افرادی که در داخل محدوده قانونی و خدماتی شهری به هر نوعی اقدام به ساخت و ساز می کنند به میزان قابل توجهی قرص درخت داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.