معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سفر به خراسان رضوی، از خانواده شهید غلامرضا باقری رخنه در مشهد دیدن کرد.

شهدا شوق شهادت داشتند

دکتر علیرضا کاظمی در جمع این خانواده شهید با ذکر خاطراتی از شهیدان کاوه، برونسی و شهید نیکواقبال، گفت: اگر زندگینامه و خاطرات شهدا را به دقت بررسی و مرور کنیم خواهیم فهمید که شهدا انسان هایی وارسته، برگزیده و خاص و ویژه بودند که تفاوت‌های بسیار فاحشی با بقیه مردم که از قافله ایثار و شهادت عقب مانده‌اند، دارند.

وی در خصوص نقش بی‌بدیل شهدا در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: اگر تمام دستاوردهای نظام از جمله؛ اقتدار، عزت و شرف میهنمان را مرور و بررسی کنیم قطعاً همه مدیون و مرهون فرهنگ ایثار و شهادتیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید به جوانان و نوجوانان یادآوری کنیم که شهدای ما شوق شهادت داشتند، این طور نیست که تصور کنیم شهادت اتفاقی حاصل می‌شود، شوق شهادت و عروج هم زیرساخت‌هایی دارد که یک سری معارف و تمهیداتی است که افراد خاص باید به آن نتیجه برسند در غیر این صورت هر کس و هر شخص به آن نمی‌رسد و شوق شهادت هرگز با زبان و شعار هم حاصل نمی‌شود.

در ادامه این دیدار صمیمی، همسر غلامرضا باقری به ذکر خاطراتی از ولایتمداری، مردمداری و ایثارگری شهید پرداخت و گفت: بر همه ما خانواده شهدا ثابت شده که واقعاً شهیدان همه جا حضور دارند و زنده‌اند و روح آن‌ها حاضر و ناظر بر اعمال ماست و هر جا که کار ما گیر می‌کند و گره می‌خورد گره گشایی می‌کنند.

شایان ذکر است: شهید غلامرضا باقری رخنه بعد از چند بار اعزام و خدمت در جبهه‌ها در تاریخ ۶۵/۱۲/۲۲ در محل شلمچه با اصابت گلوله سمینوف به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، از وی ۸ فرزند (۳ دختر و ۵ پسر) به یادگار باقی مانده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.