اسقف اعظم سرکیس داویدیان گفت: ما شهروندان ارمنی هم‌صدا با دیگر شهروندان، وفاداری خویش را به منافع ملی کشور و نظام اعلام می‌کنیم. ایران زادگاه ماست و با زیستن در کنار یکدیگر، ایام خوش و ناگوار آن را باهم تقسیم کرده‌ایم.

رهبر ارامنه کاتولیک ایران:ارامنه به جمهوری اسلامی همچون دوران دفاع مقدس وفادارند

سی‌وششمین نشست «شنبه‌های انقلاب» شنبه، امروز (شنبه اول دی) باحضور عنایت رضایی‌پور حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، احمدرضا مفتاح عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران، اسقف اعظم داویدیان رهبر ارامنه کاتولیک ایران، همایون سامه‌یح رئیس انجمن کلیمیان تهران، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، مهندس موبد پدرام سروش‌پور عضو انجمن زرتشتیان تهران، تاج گوهر خداداد کوچکی رئیس کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی انجمن زرتشتیان و عنایت رضایی‌پور دبیر سی‌وششمین نشست «شنبه‌های انقلاب» در محل تالار ایوان شمس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست اسقف اعظم سرکیس داویدیان رهبر ارامنه کاتولیک ایران گفت: چهل سال قبل در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ برابر با ۱۹۷۹ میلادی کل جهان نگران و نظاره‌گر انتشار خبرهایی مبنی بر به وقوع پیوستن رویدادی به نام انقلاب ضد حکومت وقت ایران بود. همچون شهروندان داخل ایران ما ارامنه خارج از ایران نیز به طور اخص با همان نگرانی و اضطراب منتظر رسیدن خبرهای خوبی بودیم، زیرا در آن کشور پدران و مادران ارمنی به همراه فرزندانشان زندگی کرده و می‌کردند.

وی افزود: در نتیجه با در نظر گرفتن روابط معقول با حکومت و نیز روابط مسالمت‌آمیزی که با شهروندان ایرانی داشتیم، خواستار روندی مسالمت‌آمیز و بدون آسیب رسیدن به کسی بودیم. این گونه نیز انقلاب با رهنمودهای حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

داویدیان خاطرنشان کرد: ما امروز از این تریبون تنها یک چیز می‌گوییم و آن اینکه دیگر مربوط به گذشته است و چهل سال از آن روزها سپری گشته است. با این وجود جمهوری اسلامی ایران با پشت سر نهادن مقاطع متعدد توانسته با در نظر گرفتن منافع ملت و کشور روی پاهای خویش بیایستد و به سوی آینده‌ای روشن و نیک گام بردارد.

وی ادامه داد: این همان هدف و آرمان آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) و بی‌تردید راه و مرام ایشان است که توسط جانشین بر حقشان آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در راستای بهروزی و موفقیت روزافزون کشور ادامه و تداوم خواهد داشت.

رهبر ارامنه کاتولیک ایران بیان داشت: ما به عنوان رئیس جامعه و کلیسا ارامنه کاتولیک و هم‌زمان با شهروندان ارمنی جمهوری اسلامی ایران، دیدگان و صدایمان را با میلیون‌ها نفر از شهروندان ایرانی جمهوری اسلامی ایران همسو کرده و وفاداری خویش را به منافع ملی کشور و نظام اعلام می‌کنیم. زیرا ایران زادگاه ما بوده و با زیستن و رشد در کنار برادران و دوستان قابل اعتمادمان شریک یکدیگر در ایام خوش و ناگوار بوده و آن را با هم تقسیم کرده‌ایم.

وی گفت: به خصوص زمانی که کشور در پی وقوع جنگ تحمیلی و پورش دشمن به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران، امنیت و یکپارچگی کشور مورد تهدید و خطر قرار گرفته بود. مگر ما می‌توانستیم در کنار اینچنین حوادث مرگبار و هم‌زمان با داشتن هزاران تن شهید و مجروح که در صف آن‌ها ارامنه میز قسمتی را تشکیل می‌دادند بی‌تفاوت بمانیم.

داویدیان اظهار داشت: مگر ما می‌توانستیم درهایمان را بر روی تعداد کثیری از آسیب‌دیدگان از حملات هوایی و موشکی دشمن که در جستجوی مامن و سرپناه امن بودند، نگشاییم.  همه این‌ها را با در نظر گرفتن داشتن آزادی عقیده و آزاد زیستن در مکانی که آزادی‌های قومی و مذهبی،‌ آزادی نیایش و عبادت، حق دفاع از حقوق شهروندی و در کار و پیشه، امکان تأسیس انجمن‌ها، مراکز فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی، ورزشی، باشگاهی و مذهبی برای اقلیت‌ها در حد بالای خود رعایت می‌شود، گذر ایام کرده‌ایم.

وی افزود: کلمه انقلاب برای خیلی‌ها کلمه ناخوشایندی است و برای بسیاری بستر مناسبی برای پیشرفت و ترقی بدون حد و مرز است. جایی که شهروند خوشنودی خاصی را بعد از دیدن نتیجه تلاش‌هایش که منجر به ایجاد صلح و دوستی درمیان اقوام و ادیان و ملل گذشته احساس می‌کند.

رهبر ارامنه کاتولیک ایران تصریح کرد: با در نظر گرفتن این مفاهیم، خداوند روح امام خمینی را قرین رحمت و آرامش بفرماید. کسی که فصل جدیدی را در تاریخ ایران رقم زد. در جایی که هر کس با قابلیت و استعدادهای خاص خود و با خوشحالی دستاوردهای خویش را به نیکی ثبت خواهد کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.