گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت، لازمه دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد است تا یکی از زمینه‌های پایدارسازی شغل انجام شود.

گذراندن دوره های مهارتی؛ شرط دریافت وام اشتغال

به گزارش قدس آنلاین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: دوره‌های آموزشی برای مددجویان، فرزندان آن‌ها و اقشار نیازمند، به خاطر تفاهم‌های صورت گرفته بین این نهاد با اداره کل فنی و حرفه‌ای رایگان است.

 سیدحسین کرابی افزود: در این نهاد از سال ۹۱ تا پایان آبان ماه امسال ۱۸۲ هزار و ۴۹ نفر از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند که ۸۱۰۳ نفر این افراد مربوط به هشت‌ماهه سال جاری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: کمیته امداد خراسان رضوی برای برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از سال ۹۱ تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده که ۶۸۲ میلیون تومان آن مربوط به امسال است.

کرابی تاکید کرد: آموزش‌های انجام‌شده در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات است که متقاضیان با توجه به علاقه و مشاوره شغلی صورت گرفته می‌توانند از یکی از این بخش‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۱ تا پایان هشت‌ماهه امسال، ۱۰ هزار و ۴۳۵ مورد کاریابی نیز توسط این نهاد صورت گرفته است که ۳۶۹ مورد آن مربوط به هشت‌ماهه امسال است.

به گفته وی، این نهاد برای کاریابی‌های صورت گرفته در مدت یادشده بیش از یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده که بیش از ۱۵۷ میلیون تومان آن مربوط به هشت‌ماهه امسال است.

منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.