رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: به ما قول دادند که تعیین استاندار خراسان رضوی این هفته تا چهارشنبه یا پنجشنبه نهایی شود و قرار است که نهایتا چهارشنبه که دولت جلسه دارد، وزیر مصوبه هیئت دولت را بگیرند تا نهایی شده و استان از بلاتکلیفی دربیاید.

تعیین تکلیف استاندار خراسان رضوی تا چهارشنبه هفته جاری
به گزارش قدس آنلاین، حمید بنایی در خصوص زمان تعیین استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان بسیار پیگیر بود تا انتخاب استاندار تسریع شود. وزیر کشور نیز قول داده بودند که در بحث استاندار تسریع کنند.  
وی با بیان اینکه خراسان رضوی استان کوچکی نبوده و مهم است که استاندار با حساسیت بیشتری انتخاب شود، عنوان کرد: از زمانی که آقای رشیدیان از استان رفتند، چندین جلسه با مجمع نمایندگان خدمت معاون پارلمانی وزیر کشور و رئیس‌جمهور، آقایان واعظی و جهانگیری رفتیم و حتی به دلیل اینکه وزیر کشور را ندیدیم برای ایشان پیغام فرستادیم تا پروسه انتخاب استاندار چندان طولانی نشود.  
بنایی افزود: آقای میرزایی نیز در حال انجام کار خود هستند اما خراسان رضوی و مشهد جمعیت بالا و مشکلات خاص همراه با مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالا دارد و ما درخواست داشتیم که در تعیین استاندار تسریع شود اما متاسفانه به طول انجامید. به ما قول داده بودند که هفته پیش استاندار تعیین شود که متاسفانه اتفاق نیفتاد. قول دادند که این هفته تا چهارشنبه یا پنجشنبه نهایی شود. قرار است که نهایتا چهارشنبه که دولت جلسه دارد، وزیر مصوبه هیات دولت را بگیرند تا نهایی شود و استان از بلاتکلیفی دربیاید.  
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طولانی شدن انتخاب استاندار به توسعه استان صدمه زیادی وارد می‌کند، تصریح کرد: ما در حال حاضر استاندار، فرماندار برای مشهد و چندین فرماندار و بخشدار نداریم، شهردار نیز هفته پیش انتخاب شد. متاسفانه استان رها شده و این بسیار بد است. ما این موضوع را به وزیر کشور منتقل کردیم که دغدغه تمام نمایندگان استان این است که انتخاب مدیریت استان تسریع و تعیین شود.  
رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: اکنون فصل بودجه‌بندی سال ۹۸ است، کاش که استاندار مشخص شود. ما امروز جلسه‌ای با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، آقای تاجگردون، برای شهردار مشهد با حضور چند نماینده در خصوص بافت پیرامونی اطراف حرم و بافت فرسوده داشتیم تا در بودجه کمک کنند ما بتوانیم ۱۴۰۰ میلیارد تومانی که دولت قول داده بود را دریافت کرده و ظرف سه سال پروژه بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر را تا ۹۰ درصد پیش ببریم. اگر استاندار بود، این جلسه را برای استان می‌گذاشتیم.  
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه باز هم امسال نتوانستیم از این ظرفیت نماینده‌ها استفاده کنیم. گرچه ما بررسی و کمک کردیم تا بحث بودجه تسریع شده و به آن کمک شود اما ای کاش استاندار حضور داشتند و برای بودجه ۹۸ تصمیم درستی می‌گرفتیم. ما در استان با مشکل آب، حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده، اشتغال، اقتصاد، مهاجرت، خشکسالی، ریل و هزاران مشکل و عقب‌افتادگی دیگر مواجه هستیم که حداقل باید برای سال ۹۸ گره‌گشایی کنیم.
وی اضافه کرد: انتظار داریم وزیر کشور در انتخاب استاندار تسریع کنند. بنا به قولی که معاون پارلمانی وزیر دادند، این هفته وضعیت استاندار و استان مشخص خواهد شد.  
بنایی بیان کرد: ممکن است که عواملی چون اختلاف سلیقه‌ها و نظرهایی که در استان وجود دارد، عدم جمع‌بندی دولت و شاید مقداری بی‌مهری‌های وزیر کشور به استان خراسان رضوی دست به دست هم داده تا انتخاب استاندار با تاخیر مواجه شود اما ما بسیار پیگیری کردیم و به طور جدی خواستیم که حتی قبل از رفتن آقای رشیدیان انتخاب صورت گیرد و کار به سرپرست نکشد که این اتفاق نیفتاد. استاندار سایر استان‌ها ظرف یک تا دو هفته انتخاب شد اما در خراسان این اتفاق نیفتاد که امیدواریم نهایی شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.