به گفته‌ «بن والاس» وزیر امنیت انگلستان، گروه القاعده به دنبال اجرای حملاتی به مسافران سفرهای هوایی در کشورهای اروپایی است.

وزیر امنیت انگلیس درباره احتمال حملات جدید القاعده در اروپا هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «بن والاس» وزیر امنیت انگلیس درباره احتمال وقوع حملات تروریستی به هواپیماها در اروپا توسط گروه القاعده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «سی.ان.ان»، والاس در مصاحبه ای با روزنامه‌ی «ساندی تایمز» گفته، سازمان تروریستی القاعده همچنان به دنبال اجرای حملاتی تروریستی است و در حال توسعه‌ی فناوری‌هایی برای پایین کشاندن هواپیماها است.

والاس در مصاحبه شنبه‌شب خود با ساندی تایمز گفت: «این تهدید برای شرکت‌های هواپیمایی جدی است». القاعده در حال توطئه‌چینی بیشتروبیشتر علیه اروپا است و افراد این گروه تروریستی با روش‌هایی جدید آشنایی پیدا کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، ظهور داعش در سال‌های اخیر باعث کاهش توجه کافی به القاعده شده است؛ به خصوص پس از کشته شدن رهبر آن، اسامه بن لادن در در سال ۲۰۱۱ در پاکستان از توجه به این گروه تروریستی غفلت شده است.

وی افزود: «در این مدت القاعده بشدت به حاشیه رانده شد و در حال درک دنیای جدید قرن ۲۱ بود. این در حالی بود که داعش در این سال‌ها یکه تازی می‌کرد. اما القاعده هنوز از بین نرفته است».

او به نگرانی‌های سیاست‌مداران آمریکایی از جمله لیندسی گراهام نیز اشاره کرد که هفته گذشته مدعی شده بود خروج آمریکا از خاورمیانه می‌تواند منجر به یازده سپتامبری دیگر شود.

والاس این اظهارات را به دنبال وقوع هرج و مرج در فرودگاه گاتویک انگلستان عنوان کرده است. علت این هرج و مرج   پرواز پهپادها در حوالی این فرودگاه و لغو شماری از پروازهای آن بود. پلیس ساسکس عنوان کرده است شواهدی مبنی بر تروریستی بودن این اتفاق وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.