یک روزنامه صهیونیستی نوشت، ولی عهد سعودی با صدور دستوری به مطبوعات عربستان از آنها خواسته است چهره رژیم صهیونیستی را نزد افکار عمومی بزک کنند.

بزک چهره "اسرائیل" در مطبوعات سعودی به دستور ولی‌عهد

به گزارش گروه بین‌الملل بین الملل قدس آنلاین، روزنامه «معاریو»، چاپ فلسطین اشغالی اخیرا (۲۱ دسامبر) به نقل از منابع آمریکایی نوشت، «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی به سعود القحطانی مشاور سابق خود ماموریت ویژه‌ای را در بزک کردن چهره اسرائیل نزد افکار عمومی عربستان داده بود.

روزنامه وال‌استریت ژورنال اخیرا خبر داد که «سعود القحطانی» مشاور برکنار شده دربار در پی پرونده قتل خاشقچی، به دستور محمد بن سلمان مأموریت داشته به اسرائیل برود و چهره اسرائیل را در مطبوعات و رسانه‌ها بزک کند (جزئیات بیشتر).

«جکی حوگی»» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی که در روزنامه معاریو منتشر کرد، آورده است: اهتمام روزنامه‌نگاران، نویسندگان و فرهیختگان سعودی مرتبط با نظام حکومتی در ریاض به تمجید و تعریف از اسرائیل طی سال گذشته تاکنون و تاکید بر مواضع اسرائیل در بسیاری از مسائل، حاکی از رویکرد رسمی عربستان برای بهبود چهره اسرائیل نزد افکار عمومی سعودی‌هاست تا به توسعه روابط با آن مشروعیت بیشتری بدهد.

حوگی افزود:  بازنگری در مکتوبات و اظهارات نخبگان عربستانی مرتبط با حکومت ریاض، صحت آنچه روزنامه «وال استریت ژورنال» فاش کرده بود، روشن می کند و اینکه القحطانی رهبری حرکتی را برای زیباسازی چهره «اسرائیل» در عربستان برعهده داشته است.

 این نویسنده صهیونیست تاکید کرد: به توصیه و دستور القحطانی،  روزنامه نگاران، تحلیلگران و نخبگان عربستان که مرتبط با  محافل حکومتی در ریاض هستند در نوشته‌های خود به تمجید از رژیم صهیونیستی و احساس همدردی با آن و ابراز خصومت با فلسطینی‌ها پرداخته اند، گویی که این نوشته ها  را دفتر«بینامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

حوگی گفت: این حرکت القحطانی بر اساس دستور ولی‌عهد عربستان به منظور فضاسازی برای ایجاد تغییری در ماهیت روابط با «اسرائیل» و بیرون آوردن آن از وضعیت محرمانه است، اما مسئله ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان مانع عملی شدن این نقشه شد.

 روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال چند روز پیش نوشت که القحطانی که به عنوان مشاور دیوان پادشاهی با رتبه وزیر بود، طی صدور دستوری به مطبوعات عربستان از آنها خواسته بود رویکرد و نگاه خود به چهره «اسرائیل» در عربستان را تغییر دهند در حالی که پیش از این اسرائیل را دشمن صهیونیستی توصیف می‌کردند.

این روزنامه آمریکایی نوشت که دستورها به رسانه‌ها برای فضاسازی بین افکار عمومی عربستان به منظور روند عادی‌سازی با اسرائیل ابلاغ شده است.

این روزنامه همچنین نوشت که ژنرال احمد عسیری، نائب رئیس سابق اطلاعات عربستان اخیرا چندین بار در مناسبت‌های مختلف به سرزمین اشغالی سفر کرده بود و اخیرا در جریان قتل خاشقچی از پست خود برکنار شد.

در ماه‌های اخیر گزارش های زیادی درباره حمایت عربستان از معامله قرن منتشر شده است، طرحی که آمریکا قرار است برای آنچه صلح خاورمیانه خوانده می شود ارائه دهد و شامل پیشنهادی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس دیدگاه اسرائیل است به گونه ای که بر اساس آن دولت فلسطینی در مساحتی محدود از کرانه باختری تشکیل می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.