البرز- سرهنگ محمد اقبالی با بیان اینکه برخی از ترورها در دنیا از بستر وب صورت می گیرد ودر استفاده از تکنولوژی ها باید مدیریت صحیح داشته باشیم، گفت: در حال حاضر در کشور ۵۲ اپلیکیشن موبایل پایه وجود دارد.

برخی از ترورها در دنیا از بستر وب صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتای استان البرز پیش از ظهر سه شنبه در مراسم یازدهمین جشنواره حضرت علی اصغر (ع) که به مناسبت روز سرباز در کرج برگزار شد، اظهار کرد: تمامی اعضای نیروهای مسلح به هنگام ورود به عرصه خدمت به افتخار سربازی دست می یابند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در ادامه سخنانش به محصولات کاربردی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در عصر انقلاب دیجیتال و مشتمل بر انبوهی از اطلاعات هستیم که اگر به درستی مدیریت نشود کاربران به گمراهی اطلاعات سوق پیدا می کنند.

وی افزود: مدیریت اطلاعات در عرصه دیجیتال وجود دارد چراکه تلفن های هوشمند پلی بین کاربر، اطلاعات و استفاده از آن است.

اقبالی با اشاره به اینکه استفاده صحیح از فضای مجازی تا کنون پیشرفت زیادی داشته است و در این زمینه از گذر سنتی به دیجیتال رسیده ایم، افزود: استفاده صحیح از ‌فضای مجازی بسیار مهم است.

وی اشاره کرد: پیامدهای مهم عرصه دیجیتال انتقال اطلاعات در بحث آموزش از جمله در حوزه هایی با اهمیتی مانند پزشکی است همچنین پروژه هایی که کنترل از راه دور می خواهد بر بستر اینترنت و تکنولوژی آن است.

رئیس پلیس فتای استان البرز موضوع جنگ نرم که مدیریت ذهن است را مهم دانست و گفت: در این عرصه در کانال های فضای اجتماعی دشمن زیاد کار می کند و مواردی از جمله مدگرایی، شیطان پرستی و ترویج و ساخت مواد مخدر را انجام می دهد.

این مسئول در ادامه گفت: ورود گوشی تلفن همراه الزاماتی دارد که برای سربازان در حین خدمت بسیارمهم است چراکه امکاناتی دارد که می تواند برای کاربردهای جاسوسی  استفاده شود و باید مراقب این پیامدهای خطرناک بود.

سرهنگ اقبالی در مورد تروریسم دیجیتالی گفت: برخی از ترورها در دنیا از بستر وب صورت می گیرد و برای استفاده از تکنولوژی ها باید مدیریت صحیح داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور  ۵۲ اپلیکیشن موبایل پایه وجود دارد.

سرهنگ اقبالی با بیان اینکه به اقدامات شرکت های خارجی فعال در این زمینه باید توجه کرد، گفت: در ‌یکی از این اپلیکشین ها از جمله تلگرام در طول یکسال از دیتایی که در فضای مجازی توسط کاربران استفاده می شود، یک نسخه در مراکز اصلی تلگرام کپی برداری می شود.

رئیس پلیس فتای استان البرز به سربازان هشدار داد: در مکالمات تلفنی به اختصار صحبت کنید تا اگر در اختیار کسی قرار گرفت استفاده سویی از آن نشود و مراقب ذخیره اطلاعاتی که ممکن است در فضای مجازی گسترش یابد باشید.

وی در پایان گفت : با لباس پلیس عکسی در فضای مجازی منتشر نکنید ‌چراکه این موارد کنترل می شود و افراد سودجو با استفاده از نرم افزارهای موجود از این عکس های منتشر شده تصاویر جدید ایجاد می کنند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.