خراسان شمالی- روح الله براتیان گفت: ازمحل اعتبارات توسعه گردشگری و بازآفرینی شهری موفق شدیم ۵۶ و نیم میلیارد تومان برای بوستان دوبرار، دو و نیم میلیارد تومان برای بوستان باباامان و دو و نیم میلیارد تومان دربوستان بش قارداش صرف بهسازی و توسعه و اقدامات متنوع عمرانی دیگری شد.

افزایش تفرج‌گاه‌ها راهکار شهرداری برای ارتقای سلامت روان شهروندان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، روح الله برایتان شهردار بجنورد، افزایش تفرجگاهها را درراستای ایجاد ظرفیت جذب گردشگر و مسافر درون شهری لازمه ارتقای سلامت روان و افزایش تعاملات اجتماعی افراد برشمرد.

وی گفت: تغییر در الگوی زندگی شهری موجب شده افراد دچار روزمرگی شده و انواع مشکلات روان تنی را مبتلا شوند.

شهردار بجنورد ادامه داد: برای کاهش تنش های زندگی شهری نیازمند گسترش فضاهایی هستیم که فارغ از هیاهوی شهری افراد بتوانند درکنار خانواده اوقاتی را به خوشی سپری کنند.

براتیان گفت: توسعه تفرجگاهها و افزایش ظرفیت پارکها بعنوان برنامه سال اول مدیریتی درشهرداری در دستور کار قرار گرفت و درهمین راستا همزمان سه بوستان بش قارداش ، باباامان و دوبراردرردیف اقدامات عمرانی قرارگرفت.

وی کمبود منابع مالی را چالش پیش روی شهرداری برشمرد و افزود: درشرایط حاکم برجامعه و بحران اقتصادی، تامین منابع مالی محدود به بودجه می توانست به روند اجرای پروژه ها لطمه بزند ، لذا نیازمند اعمال تمهیدات دیگری بودیم.

این مقام مسئول گفت: تلاش برای جذب منابع مالی خوشبختانه با راهکارهای اعمال شده موجب شد اعتبارات خوبی جذب کنیم و همزمان بتوانیم در هرسه بوستان اقدامات عمرانی مورد نیاز را اجرا کنیم.

براتیان افزود: ازمحل اعتبارات توسعه گردشگری و بازآفرینی شهری موفق شدیم ۶ و نیم میلیارد تومان برای بوستان دوبرار، دو و نیم میلیارد تومان برای بوستان باباامان و دو و نیم میلیارد تومان دربوستان بش قارداش صرف بهسازی و توسعه و اقدامات متنوع عمرانی دیگری شد.

شهردار با ذکر اینکه درتوسعه بوستان ها حتی یک ریال از اعتبارات شهرداری هزینه نشده است، این اقدام را یک موفقیت دانست که حاصل تلاش پرسنل شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر است و ادامه داد: درسال ۹۷ با تکیه بر حمایت مدیران ارشد استانی موفق شدیم ۳۱ میلیارد تومان از سایر منابع برای شهر جذب و هزینه کنیم درحالی که سهم شهرداری از تملک دارایی درسال ۹۷ تنها ۸۰۰ میلیون تومان و بودجه شهرداری دربخش عمرانی ۲۵ میلیارد تومان  بوده است.

براتیان گفت: حاصل انجام پروژه ها در بوستانها موجب اقبال عمومی شده تا حتی در باباامان نسبت به سنوات قبل دو برابر ورودی بیشتر داشته باشیم.

افزایش ۴۰ درصدی پرداختها درفیش عوارض نوسازی

روح الله براتیان شهردار بجنورد گفت: افزایش ۴۰ درصدی پرداخت فیش نوسازی بجنورد حاصل افزایش اعتماد مردم به شهرداری بجنورد است.

وی گفت: سهم مشارکت شهروندان با پرداخت فیش های عوارض نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته که نشان از عزم بالای شهروندان برای مشارکت در توسعه شهری دارد.

وی افزود: اگرچه درمدیریت شهری به وضعیت پایدار نرسیده ایم اما درتلاشیم تا بتوانیم وضعیت مناسبی را درمدیریت شهری پیاده کنیم.

 براتیان ادامه داد: نگاه ما باید فرابخشی باشد تا شاهد توسعه متوازن و مدرن شهری باشیم و دراین راه نیازمند حمایت های مدیران استانی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود به نفع شهر بهره ببریم.

این مقام مسئول تاکید کرد : توصیه اول ما به پرسنل رعایت احترام مراجعین و شهروندان است تا در اسرع وقت و نهایت دقت پاسخگو باشند و امیدواریم با افزایش تعاملات بین بخشی و درون سازمانی و با تقویت روابط سازمانی بتوانیم تخلفات ناشی از کم کاری یا بی دقتی را به حداقل برسانیم.

شهردار بجنورد افزود: درپاسخ به شهروندان اولویت ما رعایت حقوق شهروندی است و ازراهکارهای قانونی به نفع شهروندان استفاده می کنیم.

براتیان گفت: شهروندان بجنوردی از فرهنگ بالای شهروندی برخوردارند و تنها نیازمند اعتماد سازی اند تا از تمام ظرفیت انسانی درراه خدمات مدیریت شهری سهم مشارکت خود را اعمال کنند.

خصوصی سازی به شهرسازی شهرداری بجنورد رسید

روح الله براتیان شهردار بجنورد با ذکراینکه برای تسریع در پاسخگویی به شهروندان و کاهش مراجعه به شهرداری نیازمند خصوصی سازی و برون سپاری بخشی از وظایف به بخش خصوصی هستیم، گفت: هم اکنون درحال اجرای سیستم شهرنگارهستیم تا زیرساختهای لازم برای واگذاری را فراهم آوریم.

وی گفت: هم اکنون سیستم شهرنگار درسطح منطقه یک درحال اتمام است و سپس در سطح منطقه دو شهرداری اجرا می شود .

شهردار بجنورد ادامه داد: با تکمیل اطلاعات و بررسی تمام جوانب پرونده ها در شهرسازی ، این امور که شامل ۹۰ درصد مراجعت به شهرسازی را رقم می زند به بخش خصوصی واگذار می شود.

براتیان افزود: با اتمام اجرایی شدن سیستم شهرنگار ، امور شهرسازی ازجمله صدور پروانه و پرداخت عوارض و ... ازطریق دفاتر پیشخوان سطح شهر انجام خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد با این اقدام سهم مشارکت شهروندان افزایش یابد و گفت: چرخه معیوب انجام امور به روش سنتی حذف خواهد شد و راه برتخلفات شهرسازی کاسته می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.