محمدحسین برادران از کاهش آمار مراجعه کنندگان اهدای خون به پایگاه ها از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

کاهش آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌ها اهدای خون قزوین

محمدحسین برادران مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه تا اواخر آذرماه سالجاری، ۳۹ هزار و ۵۰۴ نفر به پایگاههای انتقال خون این استان  مراجعه کرده و ۲۹ هزار و ۳۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدهاند؛ آمار اهداکنندگان مستمر در این مدت برابر ۱۸ هزار و ۴۶۷ نفر با ۶۲/۹۰ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۹۶۷ نفر از بانوان به پایگاههای انتقال خون استان قزوین مراجعه کردهاند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ارسال تمامی فرآوردهها به سایر پایگاهها برابر ۱۱ هزار و ۸۵۴ مورد و ارسال به بیمارستانهای استان هم برابر ۱۷ هزار و ۹۳ مورد بوده است.

به گفته برادران، آمار مراجعه کنندگان اهدای خون به پایگاهها با کاهش ۴/۶۳ درصدی، میزان موفقیت افراد در اهدای خون با کاهش ۱.۳ درصدی، ارسال به سایر پایگاهها با کاهش ۰/۴درصدی ارسال به بیمارستانهای استان با کاهش ۷درصدی همراه بوده است.

وی به آمار اهدای خون در آذرماه سالجاری پرداخت و اضافه کرد: در این مدت، ۴ هزار و ۳۴۳ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و ۳ هزار و ۲۸۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند؛ آمار اهداکنندگان مستمر برابر یک هزار و ۹۷۸ نفر و آمار بانوان نیز شامل ۲۲۷ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین مطرح کرد: در این مدت، ارسال به سایر پایگاهها برابر یک هزار و ۴۳۶ مورد و ارسال به بیمارستانهای استان برابر یک هزار و ۸۹۹ مورد بوده است.

برادران گفت: میزان مراجعه کنندگان اهدای خون به پایگاههای انتقال خون در آذرماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹/۴۲ درصدی، میزان موفقیت افراد در اهدای خون با رشد ۱۷/۶درصدی، میزان ارسال به سایر پایگاهها با کاهش ۳درصدی و میزان ارسال به بیمارستانها با رشد ۶.۵ درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.