دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه امروزه لشکرکشی‌ها با قدرت فناوری صورت می‌گیرد، گفت: قدرت نفوذ جمهوری اسلامی ایران امروز تا مدیترانه رسیده است.

سرلشکر رحیم‌صفوی: امروزه لشکرکشی‌ها با قدرت فناوری صورت می‌گیرد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم‌صفوی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای «آتش‌بار» در دانشگاه هنر تبریز که برگرفته از زندگی شهید شفیع‌زاده و به همت دانشجویان دانشگاه هنر و مرکز متنای فضای مجازی بسیج آذربایجان شرقی ساخته شده است با اشاره به اینکه سلام رهبر معظم انقلاب را به مردم ولایتمدار آذربایجان می‌رسانم، اظهار داشت: من قلب و روحم در تبریز است چرا که شخصیت سیاسی، نظامی و اعتقادی من در تبریز شکل گرفت و از محضر شهید آیت‌الله قاضی استفاده کردم.

وی با بیان اینکه جهان امروز با بحران قدرت روبه‌روست، افزود: در شرق عالم چین، هند، روسیه و جمهوری اسلامی ایران قدرت‌های جدید در قرن جدید خواهند بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه امروزه آمریکا با چالش اقتصادی چین و نظامی روسیه روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: اکنون جابه‌جایی شگرف و ناگهانی مرکز قدرت عالم از غرب به شرق عالم در حال رخ دادن است که منابع این قدرت، اقتصاد فرهنگ و تمدن است.

سرلشکر رحیم‌صفوی با ابراز اینکه آمریکایی‌ها در کنار چین و روسیه یک قدرت نوین فرهنگ و تمدن اسلامی را در پیش دارند که توسط جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، تصریح کرد: فرهنگ آمریکایی، فرهنگ لیبرال دموکراسی است و قدرتی که در مقابل لیبرالیسم قد علم خواهد کرد فرهنگ و تمدن نوین ایران اسلامی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: مرحله دوم تمدن‌سازی بعد از انقلاب توسط امام راحل شکل گرفت و اکنون به وسیله رهبر انقلاب ادامه‌دار است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ۲۰ هزار کشته در عراق و افغانستان دادند و در لشکرکشی به غرب آسیا اشتباه کردند، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت خروج آمریکا از منطقه‌ گفت: رهبر انقلاب فرمودند که «آمریکا باید غرب آسیا را ترک کند این منطقه متعلق به ما است».

سرلشکر رحیم‌صفوی با تاکید بر اینکه امروزه لشکرکشی‌ها با قدرت فناوری صورت می‌گیرد، گفت: یکی از قدرت‌ها در جهان نوین، فناوری اطلاعات است که ما در حال حرکت به سمت آن هستیم و قدرت نفوذ ما امروز تا مدیترانه رسیده و می‌خواهیم با کمک هنر دیجیتال این نفوذ را به سرمایه تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‌مرحله جدید تمدن‌سازی بعد از صفویه در ‌تبریز شکل گرفت، افزود: دانشگاه هنر اسلامی تبریز هم در مسیر هنر و فناوری سرمایه بزرگی است و آرزومندم دانشگاه هنر اسلامی در جذب دانشجوی خارجی موفق عمل کند و هنر و فناوری را برای مقابله با دشمنان به خدمت بگیرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به اینکه‌ در دانشگاه تبریز در رشته علوم تربیتی در حال تحصیل بودم که با شهید مهدی باکری آشنا شدم، ادامه داد: این آشنایی با شهید ‌باکری ‌در جبهه جنوب ادامه پیدا کرد.‌

وی در ادامه با یادآوری اینکه شهید شفیع‌زاده با شهید طهرانی‌مقدم ساماندهی توپخانه را انجام دادند، افزود: در سال ۶۴ با کمک شهید شفیع‌زاده جاده‌ای احداث ‌و ۵۰ گردان توپخانه مستقر شد و بیش از ۱۵ لشکر دشمن که به ما حمله کرده بودند توسط آتش توپخانه شهید شفیع‌زاده به هلاکت رسیدند.

سرلشکر صفوی یکی از عوامل پیروزی در جبهه فاو را طرح‌ریزی قدرتمندانه توپخانه توسط شهید شفیع‌زاده دانست و اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده سوار بر یک اتومبیل وانت‌بار بود که مورد اصابت گلوله توپخانه دشمن قرار گرفت و شهید شد، شهیدی که هیچ‌وقت از شهادت نترسید.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه شهید شفیع‌زاده از نظر قدرت فکری انسانی فوق‌العاده‌ای بود، تصریح کرد: در آن زمان سن ما از سن نیروهای عراقی کمتر بود، اما خداوند فکر و اندیشه ما را بر آنان برتری داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.